Genel Bilgi
Kod | EFMZ117 |
Ad | Mesleği Tanıma ve Kariyer Planlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. OĞUZHAN KIRDÖK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. OĞUZHAN KIRDÖK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin ilgi ve yetenek alanları, kişisel özellikleri ve değerlerini tanıması ve iş gücü piyasası, iş yaşamına girişte sahip olması gereken beceriler hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak, gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği
Kariyer planlama ve geliştirme amacıyla öğrencinin kendini ilgi yetenek, değer ve mesleki kişilik olarak tanıması, İş gücü piyasası hakkında bilgi edinmesi. İş yaşamına girişte sahip olması gereken beceriler gibi içeriğe sahiptir. Bu içeriğe uygun olarak bilgi verilmesinin yanında çeşitli etkinlik ve test uygulamalar ile bireyin kendini tanıması ve geliştirilmesi sağlanacaktır. Farklı psikolojik danışma ve rehberlik alanından konuklarla öğrencilerin etkileşimleri sağlanacaktır..
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Öztemel, K. (2019). Kariyer planlama ve geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Notlar
Notes and notes found at TR-HSO Career Gate Web
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İlgi alanlarını tanır. |
ÖÇ02 | Yetenek alanlarını tanır. |
ÖÇ03 | Mesleki değerleri açıklar. |
ÖÇ04 | Meslekler ile kişilik arasındaki ilişkiyi ifade der. |
ÖÇ05 | İş yaşamına girişte sahip olunması gereken becerileri açıklar. |
ÖÇ06 | Farklı kariyer seçeneklerini ifade eder. |
ÖÇ07 | Kariyer sürecinde etkin kaynaklara nasıl ulaşabileceğini açıklar. |
ÖÇ08 | Kariyer merkezlerinin faaliyetlerini ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Kariyer nedir, beceri, yetenek, kariyer yönetimi | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Ulusal ve uluslararası değişim programları | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Temel iletişim becerileri | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sektör günleri - Sivil toplum kuruluşları | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | İnce yetenekler ve beceriler 1 | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İnce yetenekler ve beceriler 2 | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Sektör günleri: Kamu Sektörü | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Diksiyon ve beden dili | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Preparation of CV and cover letter | Özgeçmiş ve kapak yazısı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sektör Günleri: Özel sektör | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sektör günleri: Akademi | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Sektör günleri: Girişimcilik | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay |
15 | Ders değerlendirme ve proje detayları | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |