PDRS104 Yaratıcı Drama

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDRS104
Ad Yaratıcı Drama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

1. Yaratıcı drama alanının öğretimine yönelik olarak olumlu tutum geliştirmek, 2. Yaratıcılık, drama, Yaratıcı Drama, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu vb. temel kavramları kavrama, 3. PDR çalışmalarında dramayı uygularken sahip olması gereken yeterlilikler ve sorumlulukları kavrama, 4. Yaratıcı dramanın eğitimde kullanımına yönelik gelişimine ve Türkiye’deki uygulamalara yönelik bilgileri kavrama 5. Bir drama dersini tasarımlama ve uygulama becerisi kazanma, 6. Yaratıcı drama ve psikodramanın farklarını bilme..

Dersin İçeriği

Dersin içeriği şöyledir: Yaratıcı dramada temel kavramlar: Yaratıcılık, drama, Yaratıcı Drama, Oyun,iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları, öğeleri, Güven- Uyum Çalışmaları, İletişim- Etkileşim Çalışmaları, Rol Oynama ve Doğaçlamaya Giriş, Rol Oynama ve Doğaçlama, Yaratıcı Dramanın Tarihçesi

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapıkredi Yayınları. Tülay Üstündağ, "Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü", Pegem Yayıncılık, Ankara, 2016. İnci San, "Drama ve Öğretim Bilgisi, Naturel Yayıncılık, Ankara, 2000 İnci San, "sanat ve Eğitim", Ütopya Yayınları, Ankara, 2003.

Notlar

Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapıkredi Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişimin, etkileşim tanımını yapar.
ÖÇ02 Yaratıcılığın tanımını yapar.
ÖÇ03 Yaratıcı Dramanın tanımını yapar.
ÖÇ04 Rol oynamanın tanımını yapar.
ÖÇ05 Doğaçlamanın tanımını yapar.
ÖÇ06 Güven Çalışmalarına katılır.
ÖÇ07 Uyum Çalışmalarına katılır.
ÖÇ08 Yaratıcı dramanın aşamalarını bilir.
ÖÇ09 Yaratıcı dramanın öğelerini bilir.
ÖÇ10 Rol Oynama çalışmalarına katılır.
ÖÇ11 Yaratıcı Dramanın Tarihçesini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik ilkelere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma/Dersin Tanıtımı İlgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yaratıcı dramada temel kavramlar İlgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Yaratıcı dramada temel kavramlar / Yaratıcı dramanın tarihçesi İlgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları, öğeleri İlgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Güven- Uyum Çalışmaları-I İlgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Benzetim, Gösterip Yaptırma
6 Güven- Uyum Çalışmaları-II İlgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
7 Güven- Uyum Çalışmaları-III İlgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
9 Rol Oynama ve Doğaçlamaya Giriş İlgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
10 Rol Oynama ve Doğaçlama-I İlgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
11 Rol Oynama ve Doğaçlama-II İlgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
12 Rol Oynama ve Doğaçlama-III İlgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
13 Rol Oynama ve Doğaçlama-IV İlgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
14 Rol Oynama ve Doğaçlama-V İlgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
15 Rol Oynama ve Doğaçlama-VI İlgili kaynakları okuma. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 02:34