IMT107 Girişimcilik

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMT107
Ad Girişimcilik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ZEYNEP ERÇEN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. BERFU GELEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bireysel ve kurumsal girişimcilik davranışına yönelik kuramsal bilgi edinmek ve iş planı hazırlamaya dönük pratik beceri kazandırmak.

Dersin İçeriği

Bu derste girişimciliğin kavramsal çerçevesi, yaklaşımları, fonksiyonları, süreci, girişimcilik kültürü, girişimciliğin yerel ve uluslar arası bağlamı ve girişimcilik ahlakı ile ilgili konulara değinilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Dijital kaynaklar, Ders notları.

Notlar

1. Prof. Dr. B. Zafer ERDOĞAN, KOSGEB Girişimcilik El Kitabı, 2. Prof. Dr. Cevahir UZKURT, Dr .Öğr. Üyesi Gökhan ÖNDER, Teknoloji, İnovasyon ve Girişimcilik, Anadolu AÖF yayınları, 2020 3. Prof.Dr. Yılmaz ÜRPER, GİRİŞİMCİLİK VE İŞ KURMA, Anadolu AÖF yayınları, 2018 4. Prof. Dr. OSMAN DEMİRDÖĞEN, Girişimcilik ve Küçük İşletmeler, Atatürk AÖF yayınları, 2014 5. Doç.Dr. Murat ERTUĞRUL, Girişim Finansmanı, Anadolu AÖF yayınları, 2019


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Girişimciliğin temel kavramlarını tanımlar.
ÖÇ02 Girişimciliğin birey ve ülke ekonomisi için önemini açıklar.
ÖÇ03 Girişimcilikte başarı ve başarısızlığına neden olan faktörleri açıklar.
ÖÇ04 Yeni iş fikri oluşturma ve uygulamaya geçirilme sürecinde elde edilen sonuçları başarı ve başarısızlıkla ilişkilendirir.
ÖÇ05 Kendi işini kurmanın sağlayacağı kazanımları tartışır.
ÖÇ06 İş planı, iş modeli hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Girişimcilik kavramının tanımı,girişimcilik olgusu ve önem kazanmasının nedenleri İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Girişimcilik türleri İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Bireysel ve kurumsal girişimcilik ayrımı, öğeler ve özellikleri İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Girişimci ortam, yeni iş fikirleri ve girişim kararını etkileyen faktörler, Türkiye'de girişimcilerin yaşadığı sorunlar İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Rekabetçi üstünlük yaratmada iç girişimciliğin temel dinamikleri, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Girişimcilik olgusunda yenilik ve yaratıcılık İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Yeni iş olanaklarının araştırılması ve yeni iş fikrinin yaratılması İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İş kurma ve iş planı İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Yönetim planı, üretim planı İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Pazarlama planı, finansman planı İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Risk analizi İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 İş planı yazımı, değerlendirme ve kuruluş kararı İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Kuruluş yeri seçimi İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Kuruluş kararı İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 11:25