Genel Bilgi
Kod | IMT107 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ZEYNEP ERÇEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERFU GELEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bireysel ve kurumsal girişimcilik davranışına yönelik kuramsal bilgi edinmek ve iş planı hazırlamaya dönük pratik beceri kazandırmak.
Dersin İçeriği
Bu derste girişimciliğin kavramsal çerçevesi, yaklaşımları, fonksiyonları, süreci, girişimcilik kültürü, girişimciliğin yerel ve uluslar arası bağlamı ve girişimcilik ahlakı ile ilgili konulara değinilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dijital kaynaklar, Ders notları.
Notlar
1. Prof. Dr. B. Zafer ERDOĞAN, KOSGEB Girişimcilik El Kitabı, 2. Prof. Dr. Cevahir UZKURT, Dr .Öğr. Üyesi Gökhan ÖNDER, Teknoloji, İnovasyon ve Girişimcilik, Anadolu AÖF yayınları, 2020 3. Prof.Dr. Yılmaz ÜRPER, GİRİŞİMCİLİK VE İŞ KURMA, Anadolu AÖF yayınları, 2018 4. Prof. Dr. OSMAN DEMİRDÖĞEN, Girişimcilik ve Küçük İşletmeler, Atatürk AÖF yayınları, 2014 5. Doç.Dr. Murat ERTUĞRUL, Girişim Finansmanı, Anadolu AÖF yayınları, 2019
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimciliğin temel kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Girişimciliğin birey ve ülke ekonomisi için önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Girişimcilikte başarı ve başarısızlığına neden olan faktörleri açıklar. |
ÖÇ04 | Yeni iş fikri oluşturma ve uygulamaya geçirilme sürecinde elde edilen sonuçları başarı ve başarısızlıkla ilişkilendirir. |
ÖÇ05 | Kendi işini kurmanın sağlayacağı kazanımları tartışır. |
ÖÇ06 | İş planı, iş modeli hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik kavramının tanımı,girişimcilik olgusu ve önem kazanmasının nedenleri | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Girişimcilik türleri | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Bireysel ve kurumsal girişimcilik ayrımı, öğeler ve özellikleri | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Girişimci ortam, yeni iş fikirleri ve girişim kararını etkileyen faktörler, Türkiye'de girişimcilerin yaşadığı sorunlar | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Rekabetçi üstünlük yaratmada iç girişimciliğin temel dinamikleri, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Girişimcilik olgusunda yenilik ve yaratıcılık | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Yeni iş olanaklarının araştırılması ve yeni iş fikrinin yaratılması | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İş kurma ve iş planı | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yönetim planı, üretim planı | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Pazarlama planı, finansman planı | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Risk analizi | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | İş planı yazımı, değerlendirme ve kuruluş kararı | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kuruluş yeri seçimi | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kuruluş kararı | İş yaşamını güncel yaşamda, medya ve sanal ortamda gözlemleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |