Genel Bilgi
Kod | IMT136 |
Ad | Aydınlatma Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FARUK BATAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
İç mekan tasarımında aydınlatma tekniklerinin kavranması, dış aydınlatma ve iç aydınlatmanın önemi, doğal ve yapay aydınlatma arasındaki farkların öğrenilmesi, en uygun aydınlatma türünün nasıl ve niçin seçilmesi gerektiğinin kavranması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Aydınlatma ile ilgili teknik tanımlar, kullanım yerlerine göre aydınlatma çeşitleri, Aydınlatmanın faydaları, Aydınlatma yapılmadan önce bilinmesi gerekenler, Aydınlatma ile ilgili genel kurallar, Işık kaynağına göre aydınlatma, Doğal aydınlatma, Yapay aydınlatma, Aydınlatmada kullanılan lamba çeşitleri, Aydınlatma düzeyleri, İç mekan aydınlatmaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-) Aydınlatma Tekniği, Prof. Dr. Muzaffer Kaya/ Prof. Dr. Turgut Tüfekçi, Birsen Yayınevi 2-) Uygulamalı Aydınlatma Tekniği, Yusuf Yaman, Birsen Yayınevi
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Aydınlatma ile ilgili teknik büyüklükleri açıklar. |
ÖÇ02 | Aydınlatmanın önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Aydınlatma tekniği ile ilgili temel kuralları açıklar. |
ÖÇ04 | Kullanım yerlerine göre aydınlatma çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Aydınlatmada kullanılan ışık kaynaklarının ve aydınlatma türlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Yapay aydınlatma ve doğal aydınlatmayı uygun şekilde kullanır. |
ÖÇ07 | İç mekan aydınlatma tasarımı yapar. |
ÖÇ08 | Dış mekanda aydınlatma tasarımı yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan verilerini yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımının günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mekanda karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım sistemleri alanı ile ilgili tasarımlar ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Belirlenen ürüne göre uygun tasarımı yapabilir ve teknik olarak çizer. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili maket, proje,ürün tasarımı gibi uygulamaları yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mekan tasarımı alanında planlama , yönetim ve üretim süreçlerini takip eder. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirilebilir ve denetler. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını gösterir. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi iç mekan tasarımı alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlık gösterir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlar Odası yasa ve yönetmeliklerinde ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aydınlatma ile ilgili teknik tanımlar | İlgili Ders Kitapları ve Notlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kullanım yerlerine göre aydınlatma çeşitleri Aydınlatmanın faydaları | İlgili Ders Kitapları ve Notlarının İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Aydınlatmanın faydaları | İlgili Ders Kitapları ve Notlarının İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Aydınlatma yapılmadan önce bilinmesi gerekenler | İlgili Ders Kitapları ve Notlarının İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Aydınlatma ile ilgili genel kurallar | İlgili Ders Kitapları ve Notlarının İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 1. Işık kaynağına göre aydınlatma | İlgili Ders Kitapları ve Notlarının İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 2. Işık kaynağına göre aydınlatma | İlgili Ders Kitapları ve Notlarının İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık çalışmaları yapma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Doğal aydınlatma | İlgili Ders Kitapları ve Notlarının İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yapay aydınlatma | İlgili Ders Kitapları ve Notlarının İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Aydınlatmada kullanılan lamba çeşitleri | İlgili Ders Kitapları ve Notlarının İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Aydınlatma düzeyleri | İlgili Ders Kitapları ve Notlarının İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İç mekan aydınlatma çeşitleri | İlgili Ders Kitapları ve Notlarının İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 1. İç mekan aydınlatmaları | İlgili Ders Kitapları ve Notlarının İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 2. İç mekan aydınlatmaları | İlgili Ders Kitapları ve Notlarının İncelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık çalışmaları yapma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık çalışmaları yapma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |