ZO662 Yumurta Tavuğu Yetiştirme ve Islahı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZO662
Ad Yumurta Tavuğu Yetiştirme ve Islahı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MİKAİL BAYLAN


Dersin Amacı / Hedefi

Yumurtacı damızlık tavuk yetiştiriciliği ve ıslahı konusunda bilgi sahibi olmak. Yarka yetiştiriciliği konusunda teorik ve pratik bilgi edinmek.

Dersin İçeriği

Ebeveyn yetiştiriciliğinin önemi, yumurtacı ırk ve hibrit tavuk tiplerinin özellikleri, Türkiye’de yerli hibrit çalışmaları, büyük ebeveyn ve ebeveynler, materyal akışı, cinsiyete bağlı kalıtım, cinsiyet ayrımı ve önemi, işletme tipleri, yumurtacıların performansını etkileyen çevre faktörleri, yumurtacı tavukların standartları, ikinci verim yılı yetiştiriciliği, ekonomik özellikler ve kalıtımları, ebeveyn özelliklerinin ıslahı, test işlemleri ve seleksiyon yöntemleri, gelişmeler ve araştırma sonuçları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

power point sunular, ders kitabı.

Notlar

internet kaynakları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Damızlık tavuk yetiştiriciliğini bilir.
ÖÇ02 Islah yöntemlerini bilir
ÖÇ03 Damızlıkçı işletmelerde sorumluluk alır
ÖÇ04 Damızlık işletmelerin , üretim kolları için ne kadar önemli olduğunu, üretimin sürekliliği için yeni neslin devamlı sağlanması gerektiğini bilir.
ÖÇ05 Damızlık işletmeler ile kuluçkahane ve üreticiler arasındaki önemi kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dünya ve Türkiye’de yumurta üretiminin durumu ve geleceği. AB ilişkileri ve Türkiye Tavukçuluğu ders konularının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yumurtacı tavuk ırkları ve soylarının özellikleri. Islah ve üretim açısından önemleri ve kullanılma alanları ders konularının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kahverengi ve Beyaz yumurtacı saf hatlar, büyük ebeveynler ve ebeveynlere ait özellikler ders konularının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Beyaz ve kahverengi yumurtacı hibritler ve özellikleri. Türkiye’de bulunan yumurtacı hibritler ve özellikleri ders konularının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yumurta tavukçuluğunda ıslah uygulamaları. Islahta ele alınan özellikler ve ıslah uygulamaları. Islah şirketlerinin çalışma sistemi ders konularının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Günlük civcivlerde cinsiyet ayrımının önemi ve yöntemler ders konularının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Damızlık yumurta tavukçuluğu yetiştirme sistemi ders konularının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yumurtacı damızlık ve üretim sürülerinin yetiştirilme sistemi. Civciv ve piliç yetiştiriciliği ders konularının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Yumurtlama dönemi yumurtacı damızlık ve üretim sürülerinin yetiştirme tekniği (Aydınlatma, yumurta kalitesinin korunması, verimin değerlendirilmesi) ders konularının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 Yumurtacı damızlık ve üretim sürülerinde yetiştirme tekniklerinin karşılaştırılması. Ekonomik karşılaştırmalar ve hayvan refahı ders konularının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Yumurta tavuklarında ıslah ve üretimle ilgili gelecek beklentileri ders konularının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 İşletmede uygulama uygulama hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Ödev sunumu/tartışma - 1 makale tarama, powerpoint sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Ödev sunumu/tartışma - 2 makale tarama, powerpoint sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 01:45