ZO0039 Süt Sığırlarında Doğrusal Tip Puanlama

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZO0039
Ad Süt Sığırlarında Doğrusal Tip Puanlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN GÖKÇE (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Süt sığırlarının değerlendirilmelerinde süt verimleri yanında dış yapı özelliklerinin de dikkate alınması gerekmektedir. Bu özelliklerin birlikte ele alınması sonucunda işletmeye ait sürü içerisinde gelecekte genetik ve ekonomik açıdan fayda sağlanamayacak bireylerin erken dönemde ayıklanması ve daha uzun süre sürüde kalacak ineklerin sayısının arttırılması mümkün olabilecektir.

Dersin İçeriği

Sınıflandırmanın önemi, kullanım alanları, genetiği, sınıflandırıcı personelin taşıması gereken özellikler, yöntemleri ve sığırların değerlendirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok

Kaynaklar

Şahin, O., 2012.Tip Sınıflandırması ve Vücut Kondisyonu Değerlendirme. Türkiye Damızlık Sığır Yetiştiricileri Merkez Birliği Yayın No 5

Notlar

Şahin, O., 2012.Tip Sınıflandırması ve Vücut Kondisyonu Değerlendirme. Türkiye Damızlık Sığır Yetiştiricileri Merkez Birliği Yayın No 5


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sığırların vücut bölümlerini tanıma
ÖÇ02 Linear tip puanlama hakkında bilgi sahibi olma
ÖÇ03 100 puan sistemi hakkında bilgi sahibi olma
ÖÇ04 Puanlama yöntemlerinin verilerini değerlendirebilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tip sınıflandırmanın amaçları ön hazırlık gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tip sınıflandırmanın genetiği ön hazırlık gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tip sınıflandırma yöntemleri ön hazırlık gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Doğrusal tanımlama yöntemi ön hazırlık gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Doğrusal tanımlama yöntemi 2 ön hazırlık gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Doğrusal tanımlama 3 yöntemi ön hazırlık gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Doğrusal tanımlama yöntemi 4 ön hazırlık gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 100 Puan Sistemi ön hazırlık gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 100 Puan Sistemine Bakış ön hazırlık gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 100 Puan Sistemi 1 ön hazırlık gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 100 Puan Sistemi 2 ön hazırlık gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Vücut kondisyon skoru ön hazırlık gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Vücut kondisyon 2skoru ön hazırlık gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Vücut kondisyon skoru 3 ön hazırlık gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 01:45