Genel Bilgi
Kod | TS530 |
Ad | Water Table Management |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sulu tarım alanlarında optimum bitkisel üretim için su ve tuz dengesini sağlayacak mühendislik çalışmalarının temellerini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Taban suyunun tanımı, önemi ve tarihçesi. Taban suyu yönünden toprak-bitki-su ilişkileri, tarım alanlarında su ve tuz dengesi prensipleri. Taban suyu etütleri: Büro çalışmaları ile ön verilerin toplanması, arazi çalışmaları, araziden veri toplanması, büroda verilerin değerlendirilmesi. Taban suyu izleme ve değerlendirme faaliyetleri.
Dersin Ön Koşulu
Dersin alınması için ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Konu ile ilgili güncel makaleler
Notlar
ÇÜBİS sayfasına yüklenen yardımcı materyaller.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
ÖÇ02 | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar |
ÖÇ03 | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir |
ÖÇ04 | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar |
ÖÇ05 | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular |
ÖÇ06 | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. |
ÖÇ07 | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler |
ÖÇ08 | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür |
ÖÇ09 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır |
ÖÇ10 | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler |
ÖÇ11 | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Drenajın tanımı, önemi ve tarihçesi. | Sections from different text books relevant to the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Drenaj yönünden toprak-bitki-su ilişkileri, tarım alanlarında su ve tuz dengesi | Sections from different text books relevant to the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Drenaj yönünden toprak-bitki-su ilişkileri, tarım alanlarında su ve tuz dengesinin önemi ve prensipleri (Devam) | Sections from different text books relevant to the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Drenaj etütleri: Giriş; toprak, topoğrafya, jeolojik vb. olası ön bilgilerin toplanması | Sections from different text books relevant to the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Drenaj etütleri: Geçirgenlik etütlerinin arazide yapılması, yöntem ve uygulamalar | Sections from different text books relevant to the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Drenaj etütleri: Taban suyu derinliğinin ölçülmesi, taban suyu gözlem kuyuları, piyezometreler | Sections from different text books relevant to the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Drenaj etütleri: Taban suyu kalitesinin saptanması, taban suyu örneklemesi ve analizler | Sections from different text books relevant to the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sections from different text books relevant to the subject | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Drenaj sistemlerine giriş: taban suyu veri analizleri ve drenaj sistemlerin tanıtılması | Sections from different text books relevant to the subject | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Açık drenaj sistemleri projeleme prensipleri, kriterler | Sections from different text books relevant to the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kapalı drenaj sistemlerine giriş: Sistemin tanıtımır | Sections from different text books relevant to the subject | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
12 | Kapalı drenaj sistemleri: Projeleme kriterleri, teorik esaslar | Sections from different text books relevant to the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kapalı drenaj sistemleri: Projeleme kriterleri, teorik esaslar (devam); mol drenajı ve yararları | Sections from different text books relevant to the subject | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
14 | Taban suyu izleme ve değerlendirme faaliyetleri. | Sections from different text books relevant to the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Drenaj sitemlerinin işletilmesi, bakım ve onarımı; drenaj makinaları | Sections from different text books relevant to the subject | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sections from different text books relevant to the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sections from different text books relevant to the subject | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |