TS517 Advance Microclimatology

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TS517
Ad Advance Microclimatology
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA ÜNLÜ


Dersin Amacı / Hedefi

Sulama programlamasının temelini oluşturan evapotranspirasyon kavramının tanımlanması, evapotranspirasyona etki eden etmenlerin ve evapotranspirasyonun belirlenmesinde kullanılan yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Toprak-Su-Atmosfer Sitemi, evapotranspirasyonla ilgili genel tanımlar, evapotranspirasyona etkili etmenler, radyasyon dengesi-solar radyasyon, enerji dengesi ve hidrolojik denge, evaporasyon ve transpirasyon, evapotranspirasyon ölçüm yöntemleri, mikroklimatolojik yöntemler, ampirik yöntemler.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

1-İlgili yayınlar ve WEB kaynakları; 2-Microclimate The Biological Enviroment, John WILEY&SONS ; 3-Klimatoloji ve Meteoroloji, Murat TÜRKEŞ

Notlar

Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Enerji dengesi ve radyasyon dengesi gibi temel konularda bilgi edinerek tarımsal üretime etkilerini öğrenir.
ÖÇ02 Hava sıcaklığı ve toprak sıcaklığı gibi temel konularda bilgi edinerek tarımsal üretime etkilerini öğrenir.
ÖÇ03 Isı akıları hakkında bilgi edinerek tarımsal faliyetlerde kullanımını öğrenir.
ÖÇ04 Terleme ve buharlaşma gibi temel konularda bilgi edinerek tarımsal üretime etkilerini öğrenir.
ÖÇ05 Fotosentez gibi temel konularda bilgi edinerek tarımsal üretim ile ilişkilerini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mikroklimatolojiye giriş Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Radyasyon dengesi Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Radyasyon fiziğinin gözden geçirilmesi Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Doğrudan gelen, yayılmış, albedo, termal radyasyon Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Net radyasyon ve ölçüm aletleri Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Toprak ısı akısı Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Isı iletimi yasaları ve toprağın termal özellikleri Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Toprak ısı akısı ve toprak sıcaklık profilleri Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Hissedilir ısı akısı ve ısı taşınımı Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Mekanik ve serbest konveksiyon; termak kararlılık kavramı; bitki tacında sıcaklık profilleri Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Rüzgar ve türbülent taşınım Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Atmosferik nem Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Evapotranspirasyon Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Fotosentez Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümler. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:03