Genel Bilgi
Kod | ENS212 |
Ad | Stratejik Yönetim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACİRE OYA YÜREGİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı stratejik yönetimle ilgili temel kavram, ilke ve uygulamaların tanıtılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders işletmelerin rakipleri karşısında rekabet üstünlüğü oluşturmak, sektör ortalamasının üzerinde kârlar elde etmek ve uzun vadede sürekliliklerini sağlamak için yapılan stratejik analizler, alınan stratejik kararlar ve bunların uygulamalarına odaklanır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Stratejik Yönetim-Geliştirme Uygulama ve Kontrol/Yazarlar: Richard B. Robinson Jr, John A. Pearce II, Çeviri Editörü: Mehmet Barca, Baskı Yılı 2015, Nobel Akademik Yayıncılık
Notlar
HBR Strateji, Optimist Yayınevi, Çevirmen: Melis İnan; 2013 Temmuz.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Stratejik yönetim kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | İşletme yönetiminde stratejik yaklaşımı açıklar. |
ÖÇ03 | Strateji oluşturulması sürecini tanımlar |
ÖÇ04 | İşletmenin çevresini açıklar |
ÖÇ05 | Sürdürülebilir rekabetçi avantajların geliştirilmesini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini elde eder; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilir; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlayabilir, veri toplayabilir, sonuçları analiz edebilir ve yorumlama becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Meslek hayatında etkili iletişimin gücünden faydalanabilir ve gelişmeleri doğru yorumlama becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine, zaman, bilgi ve para içeren entegre sistemleri tasarlama, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maliyet, çevre, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik ve politik sorunlar gibi gerçekçi koşullar ve kısıtlar altında, modern tasarım, yöntemlerini uygulayarak, karmaşık ürün, süreç, iş, sistem tasarımı yapma, geliştirme, uygulama ve iyileştirme becerisine sahip olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Stratejik yönetim | Bölüm 1: Stratejik Yönetim (s.2-18) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Şirket misyonu | Bölüm 2: İşletme Misyonu (s.20-43) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Dış çevre analizi | Bölüm 4: Dış Çevre (s.80-113) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İşletme analizi | Bölüm 6: İç Çevre Analizi (s.137-177) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Uzun Vadeli Hedefler ve Stratejiler | Bölüm 7: Uzun Vadeli Hedefler ve Stratejiler (s.178-213) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Strateji: İşletme Stratejisi | Bölüm 8: İşletme Stratejisi (s.214-239) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Strateji: Birden Çok Sektörde Faaliyet Gösteren Şirketlerin Stratejisi | Bölüm 9:Birden Çok Sektörde Faaliyet Gösteren Şirketlerin Stratejisi (s.240-261). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Stratejinin Uygulaması | Bölüm 10: Uygulama(s.265-293) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Organizasyon Yapısı | Bölüm 11: Organizasyon Yapısı (s.294-324) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Liderlik ve Kültür | Bölüm 12: Liderlik ve Kültür (s.325-352) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Stratejik Denetim | Bölüm 13: Stratejik Denetim (s.353-368) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İnovasyon ve Girişimcilik | Bölüm 14: İnovasyon ve Girişimcilik (s.369-394) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Örnek Olay Analizi Nasıl Yapılır? | Kısım 4: Stratejik Yönetimde Örnek Olay Analizi (s.396-404). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Örnek Olay İncelemesi | Southwest HavaYolları (s.482-498). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |