CHH573 Yoğun bakım hemşireliği

6 AKTS - 2-4 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CHH573
Ad Yoğun bakım hemşireliği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SEVİLAY ERDEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yoğun bakıma ilişkin temel kavramları kavrayabilmek, yoğun bakımla ilgili teorik bilgi sahibi olmak, teorik bilgiyi klinik uygulamalarda kullanabilmek

Dersin İçeriği

Yoğun bakıma ilişkin temel kavramları kavrayabilmek, yoğun bakımla ilgili teorik bilgi sahibi olmak, teorik bilgiyi klinik uygulamalarda kullanabilmek

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Yoğun Bakım Hemşireliği İstanbul Tıp Kitabevi Yoğun Bakım Hemşireliği El Kitabı Güneş Tıp Kitabevi Cerrahi Hemşireliği I-II Nobel Tıp Kitabevi

Notlar

Yoğun Bakım Hemşireliği İstanbul Tıp Kitabevi Yoğun Bakım Hemşireliği El Kitabı Güneş Tıp Kitabevi Cerrahi Hemşireliği I-II Nobel Tıp Kitabevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1)Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir.
ÖÇ02 2) Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 3.)Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir.
ÖÇ03 Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramlar doğrultusunda, etkili iletişim tekniklerini kullanır.
ÖÇ04 Hemşirelikle ilgili gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar.
ÖÇ05 Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri ve bilimsel problem çözme yöntemini uygulamalarında kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme, 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme, 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma, 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme,
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama,
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme, 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme, 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme, 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme,
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme, 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme, 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma, 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Yoğun bakım ünitelerinin tanımı, amacı ve özellikleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yoğun bakım hemşiresinin görev yetki ve sorumlulukları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yoğun bakımda hemodinamik monitarizasyon Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Yoğun bakımda sıvı elektrolit izlemi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Yoğun bakımda asit baz dengesizliği yönetimi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yoğun bakımda Ekstrakorporal Membran Oksijenizasyonu (ECMO) Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Mekanik ventilasyondaki hasta bakımı Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Yoğun bakımda ağrı Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Yoğun bakımda sedasyon kontrolü Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Yoğun bakımda beslenme, özel durumlarda (DM, KKY, HT..) beslenme Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Yoğun bakımda enfeksiyon kontrolü Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Yoğun bakımda etik ve yasal konu örnekleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 50 50
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 146
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,84
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.09.2024 07:50