Genel Bilgi
Kod | İHH538 |
Ad | İç Hastalıkları Hemşireliği I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Pınar YEŞİL DEMİRCİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Hemşirelik bakım modelleri, sağlık organizasyonları ve iç hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili teori ve bilgileri geliştiren, bilgilerini bütünleştirerek ve geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyen, yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneğine sahip olan, kanıt oluşturacak araştırmalar yürüten, meslek ile ilgili mevzuat ve yönetmelikleri takip eden ve bilgilerini hemşirelik mesleğine ve toplum sağlığına yansıtan ve değişimlere liderlik eden uzman hemşireler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders hemşirelik bakım modelleri, sağlık organizasyonları ve iç hastalıkları hemşireliği ile ilgili politika, mevzuat, yönetmelik alanlarına ilişkin konularında iç hastalıkları hemşireliğinin yeri, önemi, rolleri ve hemşirelik bakımında derinlemesine bilgi verir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
1. Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. 3. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2010. 2. Guyton A, Hall J. Tıbbi Fizyoloji. 11. Basım, Nobel Tıp Kitabevi, 2007. 3. Sözen T. Klinik Tanıda İlk Adım, Hikaye Alma ve Klinik Muayene. Semih Ofset, Ankara, 2003. 4. Aliksanyan V. Semptomdan Teşhise. Filiz Kitapevi, İstanbul, 2000. 5. Konuya ilişkin güncel makale ve kitaplar.
Notlar
1. Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. 3. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2010. 2. Guyton A, Hall J. Tıbbi Fizyoloji. 11. Basım, Nobel Tıp Kitabevi, 2007. 3. Sözen T. Klinik Tanıda İlk Adım, Hikaye Alma ve Klinik Muayene. Semih Ofset, Ankara, 2003. 4. Aliksanyan V. Semptomdan Teşhise. Filiz Kitapevi, İstanbul, 2000. 5. Konuya ilişkin güncel makale ve kitaplar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hemşirelik bakım modelleri, sağlık organizasyonları ve iç hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili teori ve bilgileri geliştirir ve bu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilir. |
ÖÇ02 | Alanı ile ilgili bilgileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapar ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleyebilir. |
ÖÇ03 | Sağlık organizasyonu ve politikaları ile ilişkili sahip olduğu bilgileri derinlemesine irdeler, hemşirelik mesleğine ve toplum sağlığına yansıtır ve bu konudaki değişimlere liderlik eder. |
ÖÇ04 | Öğrenci sahip olduğu hemşirelik bilgiler ile hemşirelik alanına kanıt oluşturacak araştırmalar yürütür ve alanındaki bilginin sınırını genişleterek özgün düşünce ve metotlarla mesleki katkılarda bulunur. |
ÖÇ05 | Meslekle ilgili mevzuat ve yönetmelikleri takip ederek hemşirelik ve sağlık hizmeti sorunlarında stratejik karar verme süreçlerini kullanır, etkileşim yaratır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 4 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 3 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | 1 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 2 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Homeostazis ve Etkileyen | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
2 | Şok ve Hemşirelik Bakımı | Konuya ilişkin kaynakların | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
3 | Yaşlılık Sorunları ve Hemşirelik Bakımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
4 | Kronik Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
5 | Kanser ve Hemşirelik Bakımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
6 | Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
7 | Kardiyo-Vasküler Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Kan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
10 | Böbrek Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
11 | Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
12 | Metabolizma Hastalıkları, Endokrin Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
13 | Bağışıklık Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
14 | Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
15 | Eklem Bağ Dokusu Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derse ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derse ilişkin kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 7 | 6 | 42 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,44 | ||
AKTS | 5 AKTS |