Genel Bilgi
Kod | DTSS802 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersi alan öğrencilerin seminer hazırlama konusunda kendilerini geliştirebilmeleri, bir semineri tamamlamaları ve sunumu hakkında bilgi vermeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Seminer hedeflenen doğrultuda hem literatür araştırması hem de diğer kaynaklardan bilgi sağlanması, bu bilgilerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkin bir şekilde sunumunu kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Konusuyla ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Notlar
Bilimsel arama motorlarından elde edilen internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir semineri hazırlama süresinde nelere dikkat etmesi gerektiği ve sumun hazırlanması konusunda bilgi kazanır. |
ÖÇ02 | Seminer konusuyla ilgili kaynak ve literatüre erişim, literatür taraması ve literatürlerin değerlendirilmesi konularında bilgi kazanır. |
ÖÇ03 | Bir topluluk karşısında seminer sunumu yapılmasıyla ilgili tecrübe kazanır. |
ÖÇ04 | multi disiplinler arası çalışmayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusunun belirlenmesi-1 | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Seminer konusunun belirlenmesi-2 | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması-1 | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması-2 | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması-3 | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması-4 | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Seminer konusu ile ilgili literatür araştırması-5 | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Seminer sunumu hazırlığı-1 | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Seminer sunumu hazırlığı-2 | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Seminer sunumu hazırlığı-3 | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Seminer sunumu hazırlığı-4 | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Seminer sunumu hazırlığı-5 | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Seminer sunumu hazırlığı-6 | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Seminer sunumu hazırlığı-7 | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Seminer sunumu hazırlığı-8 | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Seminer sunumu hazırlığı-9 | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Seminer sunumu | İlgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |