Genel Bilgi
Kod | CEN470 |
Ad | Programming for Robotics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Barış ATA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencileri karmaşık deneysel ve operasyonel robotik sistemler oluşturmak için günümüzde mevcut olan açık kaynaklı yazılım araçlarıyla tanıştırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Robot İşletim Sistemi (ROS) mimarisi, ROS paketleri oluşturma, ROS ile simülasyon yapma, görselleştirme ve kullanıcı arayüzü araçlarıyla çalışma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Joseph, L., Cacace, J. (2021). Mastering ROS for Robotics Programming: Packt Publishing.
Notlar
Araştırma makaleleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Robotların farklı türlerini ve yeteneklerini bilir. |
ÖÇ02 | ROS'un temellerini, özelliklerine ve çeşitli robotik uygulamalarda nasıl kullanılabileceğini bilir. |
ÖÇ03 | ROS'un sınırlamalarını ve yeteneklerini değerlendirir. |
ÖÇ04 | Simülasyon ortamında bir robotun kullanıldığı bir proje tasarlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Temel ROS Konseptleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | ROS Uygulamaları Geliştirme | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | ROS Servisleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | ROS Aksiyonları | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Robot Ortamı Tasarlama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Haritalama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Proje hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Lokalizasyon | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Rota Planlama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Manipülasyon Konseptleri | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | MoveIt ile Hareket Planlama | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Robot Görüşü | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Proje Sunumları I | Proje hazırlama, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Benzetim, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje Sunumları II | Proje hazırlama, sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Benzetim, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |