JZ223 Optik Mineroloji

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JZ223
Ad Optik Mineroloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. NUSRET NURLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. FATİH KARAOĞLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere minerallerin fiziksel, kimyasal özellikleri ve grupları hakkında bilgiler vererek, mineralleri el örneğinde tanıyabilme ve sınıflandırabilme yeteneğini kazandırabilmektir.

Dersin İçeriği

Mineralojinin tanımı, tarihçesi, minerallerin fiziksel ve kimyasal özellikleri, Nabit elementler, Sülfürler ve sülfotuzlar, Oksit ve hidroksitler, Karbonatlar, Nitratlar, Boratlar, Wolframit ve Molibdatlar, Fosfat-arsenat ve Vanadatlar, Silikatlar.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Ders notları cubis sistemine yüklenmiştir.

Notlar

Ders notları cubis sistemine yüklenmiştir.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur.
ÖÇ02 Fiziksel ve kimyasal özelliklerine göre mineralleri tanır
ÖÇ03 Mineralleri gruplandırabilecek bilgiye sahip olur
ÖÇ04 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir.
ÖÇ05 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar.
ÖÇ06 Yeraltı ve yer üstü doğal kaynakların aramasını yapar.
ÖÇ07 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir.
ÖÇ08 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
ÖÇ09 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ10 Wolframit ve Molibdat Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşunu kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mineralojinin tanımı, tarihçesi, minerallerin fiziksel ve kimyasal özellikleri. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Nabit Element ve Halojen grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sülfür Grubu ve Sülfotuzlar Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Oksit Grubu ve Hidroksit Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Karbonat Grubu ve Nitrat Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Borat Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
7 Sülfat Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Wolframit ve Molibdat Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Fosfat, Arsenat ve Vanadat Grubu minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Silikatlar ve çeşitleri. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Ada silikatlar ve Çiftli silikatlara ait minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Halka silikatlar ve Zincir silikatlara ait minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Tabakalı silikatlara ait minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu. Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
15 Çerçeve Silikatlara ait minerallerin kristalografisi, fiziksel özellikleri, bileşimi, tanınması ve bulunuşu Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili verilmiş olan notları okur. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:40