Genel Bilgi
Kod | JS214 |
Ad | Girişimcilik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. OSMAN İNANÇ GÜNEY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. OSMAN İNANÇ GÜNEY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Girişimcilik dersi, öğrencilere girişimcilik kültürünü aşılayarak, yenilikçi ve yaratıcı iş fikirleri geliştirme, iş planları oluşturma ve girişimcilik süreçlerini yönetme konularında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, öğrencilerin girişimcilik ekosistemini anlamalarına, iş fırsatlarını analiz etmelerine ve sürdürülebilir iş modelleri oluşturabilmelerine olanak tanıyarak, girişimci ruhunu ve liderlik becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Ders, mühendislik alanında girişimcilik yapabilecek potansiyel girişimciler yetiştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Girişimcilik dersi, öğrencilere girişimcilik kavramı, girişimcilik süreçleri ve yeni iş fikirlerinin geliştirilmesi konusunda bilgi sağlamayı amaçlamaktadır. Bu ders kapsamında, girişimciliğin teorik temelleri, girişimcilik ekosisteminin dinamikleri, yenilikçilik ve yaratıcı düşünme teknikleri, iş planı hazırlama, finansman kaynakları ve yatırım stratejileri gibi konular ele alınacaktır. Ayrıca, girişimcilik risk yönetimi, girişimci psikolojisi ve sürdürülebilir iş modelleri gibi önemli konu başlıkları da işlenerek, öğrencilerin girişimcilik yetkinliklerini geliştirmeleri sağlanacaktır. Ders, öğrencilere başarılı bir iş kurma ve yönetme becerilerini kazandırmayı hedefler. Bu içerik, Mühendislik Fakültesi öğrencilerinin girişimcilik alanında temel bilgi ve beceriler edinmelerini amaçlamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Girişimcilik Temel Girişimcilik ve Iş Kurma Süreci - Hasan Tutar Umuttepe Yayınları
Notlar
Ders powerpoint sunumu, O. İnanç GÜNEY
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Girişimcilik ve iş kurma faaliyetlerine yönelik teorik bilgileri açıklar ve girişimcilik sürecinin temel ilkelerini kavrar. |
ÖÇ02 | İş planı oluşturma sürecini anlatır ve iş kurma aşamalarını, girişimcilerin deneyimleri doğrultusunda analiz eder. |
ÖÇ03 | Girişimcilik kavramını ekonomik, hukuki, mali, psikolojik, sosyal ve kültürel boyutlarıyla irdeler ve bu faktörlerin girişimcilik üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
ÖÇ04 | Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir ve yenilikçi fikirlerin iş hayatına entegrasyonunu destekler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimci, girişimcilik, girişimcilik ile ilgili temel kavramlar, Girişimci düşünce biçiminin temelleri, Girişimci kişiliğin sınanması | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Girişimcilik süreci, İş fikri geliştirme ve yaratıcılık, Yaratıcı sorun çözme teknikleri, İnovasyon | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (pazar araştırma), Birincil ve ikincil kaynaklar kullanılarak pazarın araştırılması, müşterilerin belirlenmesi, mevcut ve gelecekteki ihtiyaçları | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (pazarlama planı), Pazarlama planı dahilinde pazarlama karmasının incelenmesi (ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma) | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Pazar araştırma ve pazarlama planına yönelik atölye çalışması | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (üretim (imalat/hizmet) planı), Üretimin planlanması | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Üretim (imalat/hizmet) planına yönelik atölye çalışması | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (yönetim planı), Yönetimin fonksiyonları ele alınarak iş planına adaptasyonu, İnsan Kaynakları Yönetimi | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yönetim planına yönelik atölye çalışması | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (finansal plan), Finansal kaynak bulma, yatırımın planlanması, finansal tabloların hazırlanması ve finansal yönetim unsurları, Muhasebe (bütçe ve nakit akışı) | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Finansal plana yönelik atölye çalışması | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İş planı öğeleri ve bütüncül bakış açısı, Örnek iş uygulamaları, Sürdürülebilirlik, değişimi yönetebilme ve büyüme | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | İş planı yazımı | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İş planı sunumu | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen ders kitabındaki ilgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |