Genel Bilgi
Kod | JS313 |
Ad | Resifal Ortamlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi AHMET CAN AKINCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi AHMET CAN AKINCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Resiflerin jeolojik oluşumunu, dağılımını, sınıflandırılmasını ve ekonomik değerini öğretmek.
Dersin İçeriği
Resif ve sınıflandırılması, resifal organizma, organizmanın çevre dağılımı, resiflerin morfolojisi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı tarafında sağlanacak elektronik ortamda ders notları.
Notlar
RESİFLER: GENEL KARAKTERLERİ, FASİYESLERÎ, EVRİMİ VE EKONOMİK ÖNEMİ (Tuzcu ve KARABIYDCOÖLU makale)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Resifleri ve oluşum koşullarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Resiflerin sınıflandırılmasını öğrenir. |
ÖÇ03 | Resif oluşturan organizmaları öğrenir. |
ÖÇ04 | Organizmaların çevresel dağılımını öğrenir. |
ÖÇ05 | Resiflerin morfolojisini öğrenir. |
ÖÇ06 | Resif ortamının bölgelerini ve özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ07 | Resifal ortamın evrimini ve gelişimini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Resifler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Resif tanımında kullanılan terimler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Resif yapan organizmalar (Mercanlar-Hydrozoalar-Algler) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Resif yapan organizmalar (Foraminiferler- Stramatoporoidler-Süngerler-Bryozoalar) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Resif yapan organizmalar (Serpulid Kurtçukları-Mollusklar-Brakiyopodlar-Ekinodermler) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Resiflerin dağılımını etkileyen faktörler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Resiflerin ortamsal dağılımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Arasınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Resiflerin sınıflandırılması (Bileşim ve şekle dayalı sınıflandırma) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Resiflerin sınıflandırılması (Kenar tipleri ve fasiyes dağılımına dayalı sınıflandırma) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Resif gelişiminin dinamiği | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Organizmaların ortamsal dağılımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Resif morfolojisi ve kuşaklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Resif karmaşığının gelişimi ve resiflerin ekonomik jeolojisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Güncel ve eski resiflerin doğası ve evrimi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |