Genel Bilgi
Kod | JS316 |
Ad | Volkanoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN PARLAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Volkan ve volkanizma hakkında bilgi vermek, volkanizma türleri ve püskürme tiplerini öğretmek, karasal ve denizel ortamlara akan lavların özelliklerini öğretmek, volkanların yararları ve zararlarını öğretmek.
Dersin İçeriği
Giriş ve Genel Tanımlar, Magmanın Özellikleri, Volkan Tanımı ve Türleri, Püskürme Tipleri, Lav Akıntıları, Piroklastik Yağış Birikimleri, Volkanoklastik İşlemler, Epiklastik Çökeller, Türkiye Volkanları
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Volkanoloji ders notları
Notlar
Introducing Volcanology: A Guide to Hot Rocks (Jerram, Dougal) ISBN 10: 1906716226 ISBN 13: 9781906716226
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Volkan nedir ve nasıl oluşuru anlar. |
ÖÇ02 | Magmanın özelliklerini kavrar. |
ÖÇ03 | Volkanizma ürünlerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Karasal ve denizel ortamlardaki lav akıntıları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Volkanik püskürmeler hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Genel Tanımlar-1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Giriş ve Genel Tanımlar-2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Magmanın Genel Özellikleri-1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Magmanın Genel Özellikleri-2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Volkan Tanımı ve Türleri-1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Volkan Tanımı ve Türleri-2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Lav Akıntıları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notlarını tekrar etmelidir | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Piroklastik Yağış Birikimleri-1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Piroklastik Yağış Birikimleri-2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Epiklastik çökeller-1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Epiklastik çökeller-2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Volkanik Püskürme Tipleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Volkanoklastik işlemler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türkiye de volkanizma, volkanik dağlar ve özellikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını tekrar etmelidir | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını tekrar etmelidir | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |