JS435 Jeokronolojinin Temel İlkeleri

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JS435
Ad Jeokronolojinin Temel İlkeleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FATİH KARAOĞLAN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. FATİH KARAOĞLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İzotop jeokimyasına bağlı jeokronolojik yöntemler ve yorumlanması

Dersin İçeriği

Tanıtım, radyometrik yaş tayini yöntemlerine genel bakış, yüksek ve düşük sıcaklık termokronoloji yöntemleri, U-Pb, Sm-Nd, Rb-Sr, Re-Os, Ar-Ar, K-Ar, Fizyon İzi, U-Yh/He yöntemlerin temelleri ve örnek olaylar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Peter W. Reiners, Richard W. Carlson, Paul R. Renne, Kari M. Cooper, Darryl E. Granger, Noah M. McLean, Blair Schoene, 2017. Geochronology and Thermochronology. John Wiley & Sons Ltd. ISBN:9781118455852 Dickin, A.P. 2005. Radiogenic Isotope Geology, 2nd Edition: Cambridge University Press.

Notlar

Peter W. Reiners, Richard W. Carlson, Paul R. Renne, Kari M. Cooper, Darryl E. Granger, Noah M. McLean, Blair Schoene, 2017. Geochronology and Thermochronology. John Wiley & Sons Ltd. ISBN:9781118455852


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dünyamızın katı kabuğunun evrimini anlamada Jeokronolojinin nasıl kullanılacağını tartışır.
ÖÇ02 Jeokronolojinin temel formullerini öğrenir
ÖÇ03 U-Pb jeokronolojisi ve yüksek sıcaklık termokronolojisi yöntemlerini anlar.
ÖÇ04 Soğuma ve kapanma sıcaklığı kavramını öğrenir
ÖÇ05 Düşük sıcaklık termokronolojisini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanıtım ve tanımlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Radyoaktif sistematik, bozunma, radyoaktif bozunma çeşitleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Jeolojide tarihlendirme türleri ve radyoaktif tarihlendirme yöntemleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yüksek ve Düşük Sıcaklık termokronoloji yöntemlerine genel bakış Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 U-Pb yöntemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Sm-Nd yöntemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Re-Os yöntemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Rb-Sr yöntemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ar-Ar, K-Ar yöntemlerii (Mineral, Tüm kaya) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Fizyon İzi yöntemi (apatit, zirkon) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 U-Th/He yöntemi (apatit, zirkon) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Örnek olayların incelenmesi-1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Örnek olayların incelenmesi-2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Örnek olayların incelenmesi-3 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 50
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,00
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 02:50