Genel Bilgi
Kod | JM0027 |
Ad | Derin Deniz Sedimantasyonu |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KEMAL GÜRBÜZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Derin denizel ortam sedimantasyonunun elemanlarını tanıma ve öğrenme
Dersin İçeriği
Derin deniz ortamı ve sedimantasyonuna genel bakış. Kıta yokuşu ve derin deniz sedimanlarının fasiyes oluşum mekanizması ve ürünleri (kütle akması, tane akması, moloz akması ve türbiditler), kıta yokuşu ve kıta yokuşu eteği sedimanları, denizaltı kanyonları, vadileri ve malzeme taşıyıcı elemanları, denizaltı yelpazeleri ve bunların oluşumları ve tipleri, basen düzlüğü sedimanları, denizaltı yelpazelerinin oluşumunu etkileyen etmenler (deniz seviyesi değişimleri, tektonizma ve içsel faktörler).
Dersin Ön Koşulu
sedimantoloji
Kaynaklar
Deep marine environments K Pickering
Notlar
sedimantoloji ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Derin denizel ortam sedimantasyonunu öğrenme |
ÖÇ02 | Denizaltı yelpaze elemanlarını tanıma |
ÖÇ03 | Kıta yokuşu sedimanlarını öğrenme |
ÖÇ04 | Orta yelpaze sedintasyonunu öğrenme |
ÖÇ05 | Alt yelpaze sedimantasyonunu öğrenme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahipdir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetkinliği vardır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine vardır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel giriş | Sedimantoloji tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Derin deniz ortamı bölümleri | Derin deniz ortamını sedimantolojiden hatırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kıta yokuşu elemanları | önceki hafta derslerini tekrarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Denizaltı yelpazeleri kısımları | önceki hafta derslerini tekrarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Üst yelpaze ve sedimanları | önceki hafta derslerini tekrarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Orta yelpaze sedimanları | önceki hafta derslerini tekrarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | alt yelpaze sedimanları | önceki hafta derslerini tekrarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | önceki hafta derslerini tekrarlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | 1. Örneklerle derin deniz sedimanları | önceki hafta derslerini tekrarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 2- Örneklerle derin deniz sedimanları | önceki hafta derslerini tekrarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | 3- Örneklerle derin deniz sedimanları | önceki hafta derslerini tekrarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | 4- Örneklerle derin deniz sedimanları | önceki hafta derslerini tekrarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | 5 Örneklerle derin deniz sedimanları | önceki hafta derslerini tekrarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | 6- Örneklerle derin deniz sedimanları | önceki hafta derslerini tekrarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | 7- Örneklerle derin deniz sedimanları | önceki hafta derslerini tekrarlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | önceki hafta derslerini tekrarlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | önceki hafta derslerini tekrarlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |