STA1722 Çağdaş sanat Dünyasında Yenilikçi Sergileme Yöntemleri 2

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA1722
Ad Çağdaş sanat Dünyasında Yenilikçi Sergileme Yöntemleri 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Leman KALAY
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı,öğrencilere ileri sergileme stratejileri ve çağdaş sergileme teknolojilerini öğretmek, çevresel ve sosyal temaları içeren sergiler tasarlama konusunda deneyim kazandırmak ve uluslararası sergi pratikleri hakkında bilgi sağlamaktır. Ayrıca, sürdürülebilir sergileme teknikleri ve disiplinlerarası sergi projeleri geliştirme yeteneği üzerinde durulacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, ileri sergileme yöntemleri ve uygulamalarına odaklanarak öğrencilere çevresel ve sosyal temaları içeren sergiler, yeni medya kullanımı, uluslararası sergiler ve bienaller gibi konularda derinlemesine bilgi sağlar. Ayrıca, sürdürülebilir sergileme teknikleri ve disiplinlerarası sergi projeleri tasarlamak üzerine eğitim verilir. Öğrenciler, sergilerde teknolojiyi entegre etme, çeşitli kültürel etkileşimlerde bulunma ve sergi düzenleme stratejilerini global bağlamda uygulama yeteneklerini geliştirecekler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Başaran, M. Müzelerde Sergileme: Planlama, Tasarım ve Uygulama. Bogle, E. (2013). Museum Exhibition Planning and Design. AltaMira Press. Çağlar, A. Etkinlik ve Sergi Yönetimi. Klobe, T. (2014). Exhibitions: Concept, Planning and Design. University of Hawai'i. Locker, P. (2012). Exhibition Design. Laurence King Publishing. Lord, B., & Piacente, M. (2012). The Manual of Museum Exhibitions. Rowman & Littlefield. Mesher, L., & Locker, P. (2010). Basics Interior Design 01: Retail Design. AVA Publishing. Özgöker, A. Sergi Planlama ve Tasarımı. Savaş, M. Markalaşma Sürecinde Fuarlar ve Etkinlikler. Stevens, R. P. (2007). Trade Show & Event Marketing: Plan, Promote & Profit. South-Western Cengage Learning. Taşçıoğlu, M. (2020). Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Mekan. Dost Kitabevi.

Notlar

Internet Videoları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İleri Sergileme Stratejileri ve Teknoloji Entegrasyonu: ileri sergileme teknikleri ve sanatla teknolojinin entegrasyonunu öğrenir.
ÖÇ02 Çevresel ve Sosyal Temalı Sergiler: Çevresel ve sosyal sorunlara duyarlı sergi projeleri geliştirir.
ÖÇ03 Uluslararası Sergiler ve Bienaller: Uluslararası sergi düzenlemeleri ve bienal katılımları konusunda deneyim kazanır.
ÖÇ04 Yeşil Sergileme Pratikleri: Sürdürülebilir ve çevre dostu sergi uygulamalarını benimser.
ÖÇ05 Entegratif Sanat ve Sergi Projeleri: Farklı sanat dallarını bütünleştiren yenilikçi sergi projeleri tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İleri Sergileme Stratejileri. İleri düzey sergileme teknikleri ve stratejileri. Yenilikçi sergileme yaklaşımlarına giriş. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sanat ve Teknoloji Entegrasyonu. Sanat eserlerinin teknoloji ile bütünleştirilmesi. Dijital sanat ve sanal gerçeklik sergileri. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çevresel ve Sosyal Temalı Sergiler. Çevresel sorunlara odaklanan sanat projeleri ve sergiler.Sosyal adalet ve aktivizm temalı sergi tasarımları. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Küratöryel Yazım ve İletişim. Sergi metinlerinin yazımı ve küratöryel açıklamalar. İletişim stratejileri ve ziyaretçi rehberliği. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Mobil ve Gezici Sergiler. Mobil sergi konseptleri ve tasarımı. Gezici sergilerin planlanması ve uygulaması. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
6 Sponsorluk ve Fonlama. Sergiler için sponsorluk ve fonlama kaynakları. Bütçe planlama ve fon yönetimi. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Sergi Güvenliği ve Koruma. Sergi eserlerinin korunması ve güvenlik önlemleri. Acil durum planları ve risk yönetimi. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Bir sanat sergisi için kavramsal bir plan oluşturulması yönünde hazırlık yapılması tavsiye edilmektedir. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Yeni Medya ve Hipermedya Sergileri. Yeni medya araçlarıyla sergi tasarımı. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Uluslararası Sergiler ve Bienaller. Uluslararası sergi düzenlemeleri ve bienal katılımları. Kültürlerarası sergi düzenleme stratejileri. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Yeşil Sergileme Pratikleri. Çevre dostu sergi düzenlemeleri ve sürdürülebilir materyal kullanımı. Yeşil sergi sertifikasyonları ve standartları. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Öğrenci Proje Geliştirmeleri. Öğrencilerin kendi ileri düzey sergi projelerini geliştirme. Atölye çalışmaları ve kritik oturumlar. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Entegratif Sanat ve Sergi Projeleri. Farklı sanat dallarını bütünleştirici sergi tasarımları. Disiplinlerarası sergi projeleri ve uygulamaları. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Proje Sunumları ve Eleştirisi. Öğrenci projelerinin sınıf içinde sunumu ve eleştirisi. Akran değerlendirmesi ve profesyonel geri bildirim. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması
15 Sergi Kurulumu ve Son Hazırlıklar. Final projelerinin sergiye dönüştürülmesi. Her ders için, öğrenme deneyimini ve katılımı artırmak adına iyi bir şekilde hazırlanmış olması esastır. Önceden atanan okumaların ve materyallerin incenlemesi tavsiye edilmektedir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sergi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sergi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 8 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.12.2024 01:50