Genel Bilgi
Kod | PSI104 |
Ad | Ekonomiye Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı, ekonomi kavramını, temel ilke ve teorilerini anlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders Ekonomi kavramı, arz ve talep kanunu, üretici ve tüketici teorisi, piyasalar ve gelir dağılımını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Dinler, Zeynel. İktisada Giriş. Ekin Yayınevi, 2021.
Notlar
Yılmaz KILIÇASLAN ve Ethem ESEN (Editörler). (2019). İktisada Giriş. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3919, AÖF Yayını No: 2714.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekonomi bilimine ilişkin ana kavramlar ve temel sorunları tanır |
ÖÇ02 | Ekonominin temel uğraşı alanlarını ve metodolojisini öğrenir. |
ÖÇ03 | Ekonomik karar birimlerinin davranışlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Ülke ekonomileri hakkında yorum yapar. |
ÖÇ05 | Ekonomik Büyüme ve Kalkınma kavramlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar ve Üretim İmkanları Eğrisi | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Arz ve Talep | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Arz ve Talebi Etkileyen Faktörler | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Esneklikler | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tüketici Dengesi Analizi | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Üretici Dengesi Analizi | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Piyasa Dengesi | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Üretim Teorisi | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Maliyet Analizi | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Tam Rekabet Piyasası | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Eksik Rekabet Piyasaları | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Eksik Rekabet Piyasalar II | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Faktör Piyasaları | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel Denge ve Refah Analizi | Anlatım, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |