Genel Bilgi
Kod | BKP215 |
Ad | Bitki Fizyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bitkinin temel yaşam süreçleri, çalışması, büyüme ve gelişmesi hakkında öğrenciye genel bilgi vermek
Dersin İçeriği
Bitkilerde başlıca metabolik süreçler, büyüme ve gelişme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hasan Çetin Özen ve Ahmet Onay. 1999. BİTKİ BÜYÜME VE GELİŞME FİZYOLOJİSİ. Dicle Üniversitesi Basımevi. • Suna Bozcuk, 1997. BİTKİ FİZYOLOJİSİ (Metabolik Olaylar), 223 Sayfa, 2. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara. • Burhan Kaçar, Vahap Katkat, Şule Öztürk, 2006. BİTKİ FİZYOLOJİSİ . 563 sayfa, 1. Baskı. Nobel Yayın Dağıtım. ÇEVİRİLER: • Konrad Mengel. (Çevirenler: H.Özbek, Z. Kaya).1972. BİTKİ BESLEME VE METABOLİZMASI. 1972. Ç. Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları. • Lincoln Taiz ve Eduardo Zeiger, 2008, BİTKİ FİZYOLOJİSİ (üçüncü baskıdan çeviri, çeviri editörü: İsmail Türkan), Palme Yayıncılık.
Notlar
WEB'dw genel ekoloji konuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki fizyolojisinin konusunu oluşturan canlılarda organizasyon düzeylerini bilir |
ÖÇ02 | Bitki yapısı ve fonksiyonlarını bilir |
ÖÇ03 | Toprak -Bitki- Atmosfer devamlılığında su ilişkilerini kavrar |
ÖÇ04 | Bitkide, fotosentez (madde üretimi) hızı ve çevre koşullarını ile ilişkisini bilir. |
ÖÇ05 | Güneş ışığının dalga boyu (kalitesi), miktarı (kantitesi) ve süresinin bitkilere etkisini bilir. |
ÖÇ06 | Bitkide azot asimilasyonunu ve azotun önemini bilir. |
ÖÇ07 | Bitkilerde büyüme ve gelişme seyir ve süreçlerini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitkilerinin yapısı, organizasyonu ve farklı düzeydeki fizyolojik fonksiyonları | Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Bitki-su ilişkileri: genel özellikler, bitki su potansiyeli | Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Bitki-su ilişkileri: suyun bitkideki hareketi | Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Bitkilerde fotosentez: fotosentetik sistem | Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Bitkilerde fotosentez: ışığa bağlı süreçler | Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Bitkilerde fotosentez: Karbondioksit difüzyonu | Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Bitkilerde fotosentez: Karbondioksit asimilasyonu, C3 ve C4 yolu | Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bitkilerde fotosentez: fizyolojik ve ekolojik irdeleme-1 | Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Bitkilerde fotosentez: fizyolojik ve ekolojik irdeleme-2 | Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Bitkilerde solunum | Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Bitkilerde azot asimilasyonu | Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Bitkilerde asimilatların taşınması | Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Bitkilerde büyüme ve gelişme: temel esaslar | Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Bitkilerde büyüme ve gelişme:gelişmenin kontrolü ve hormonlar | Ders kitabından ve yardımcı kitaplardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Preparation for the examination | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Preparation for the examination | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |