Genel Bilgi
Kod | PSI464 |
Ad | Psikoloji ve Sinema |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Meryem DEDELER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere sinema filmlerinde geçen psikolojik kavram ya da bozuklukları tanıtmak ve bunların filmde işlenişini psikolojik açıdan değerlendirerek tartışmaktır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini şizofreni, otizm, anoreksiya nervoza, antisosyal kişilik bozukluğu, çoklu kişilik bozukluğu, obsesif-kompulsif bozukluk, bağımlılık gibi psikopatolojiler; duygular, intihar, pozitif psikoloji, teknolojinin psikolojiye etkisi, siber zorbalık, ötanazi gibi kavramlar ve bunlarla ilgili hususlar oluşturur.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
-Ders Notu -Wedding, D. ve Niemiec, R. M. (2016). Sinema ve akıl sağlığı: Psikopatolojileri anlamak için filmlerden yararlanmak (R. Aratan, Çev.). İstanbul: Kaknüs Yayınları.
Notlar
APA (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders, 5th edition (DSM V). Washington, DC: American Psychiatric Association.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Duyguların ne olduğunu ve ilgili filmde ele alınışını açıklar. |
ÖÇ02 | Şizofreninin ne olduğunu ve filmdeki işlenişini açıklar. |
ÖÇ03 | Otizmin ne olduğunu ve filmdeki işlenişini açıklar. |
ÖÇ04 | Anoreksiya nervozanın ne olduğunu ve filmdeki işlenişini açıklar. |
ÖÇ05 | Antisosyal kişilik bozukluğunun ne olduğunu ve filmdeki işlenişini açıklar. |
ÖÇ06 | Çoklu kişilik bozukluğunun ne olduğunu ve filmdeki işlenişini açıklar. |
ÖÇ07 | Obsesif-kompulsif bozukluğun ne olduğunu ve filmdeki işlenişini açıklar. |
ÖÇ08 | Bağımlılığın ne olduğunu ve filmdeki işlenişini açıklar. |
ÖÇ09 | İntiharın ve ötanazinin ne olduğunu ve filmdeki işlenişlerini açıklar. |
ÖÇ10 | Pozitif psikolojinin ne olduğunu ve filmdeki işlenişini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Dersin Tanımı ve Nasıl İşleneceğine İlişkin Bilgilendirme Film Seçimi | Psikopatolojilerin işlendiği filmlerin araştırılması ve öneri olarak sunulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Duygular: Ters Yüz (Inside Out) | Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Şizofreni: Akıl Oyunları (A Beautiful Mind) | Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Otizm: Yağmur Adam (Rain Man) | Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Teknoloji ve Psikoloji: Sanal Hayatlar (Disconnect) | Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Anoreksiya Nervoza: To The Bone | Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İntihar: İntihar Odası (Suicide Room) | Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilerek sınava hazırlık yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Antisosyal Kişilik Bozukluğu: Kevin Hakkında Konuşmalıyız (We Need to Talk About Kevin) | Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Siber Zorbalık: Cyberbully | Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Çoklu Kişilik Bozukluğu: Parçalanmış (Split) | Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Ötanazi: İçimdeki Deniz (The Sea Inside) | Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Bağımlılık: Bir Rüya İçin Ağıt (Requiem for a Dream) | Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Obsesif Kompulsif Bozukluk: Benden Bu Kadar (As Good As It Gets) | Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Pozitif Psikoloji: Şahane Hayat (It is a Wonderful Life) | Filmin izlenerek, filmin ilişkili olduğu psikolojik konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilerek sınava hazırlık yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilerek sınava hazırlık yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |