EBE613 Ana Çocuk Sağlığına Güncel Yaklaşımlar

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE613
Ad Ana Çocuk Sağlığına Güncel Yaklaşımlar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ


Dersin Amacı / Hedefi

Ana-çocuk ve toplum sağlığını korumak ve sürdürmek için sahip olduğu temel bilgileri ulusal ve uluslararası veriler ışığında yorumlayarak iyileştirici politikalar geliştirilmesini amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu ders, ana çocuk sağlığı ulusal ve uluslararası göstergeleri, doğum öncesi/doğum/doğum sonrası bakım yönetimi ve risk yaklaşımı, bebek ve çocuk izlemi ve risk yaklaşımı, aile planlaması yöntemleri ve danışmanlık, kadına yönelik şiddet, adolesan sağlığı, çocukluk çağında sık görülen hastalıklardan korunma yolları, çocukluk çağında sık görülen kazalar ve korunma yolları konularını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

1. Ebelik ve Kadın Sağlığı - Klinik Uygulama Rehberleri. Yazar(lar): Nell L. Tharpe, Cindy L. Farley, Robin G. Jordan Çeviri Editörü: Doç. Dr. Dilek Bilgiç, Prof. Dr. Şule Gökyıldız Sürücü, Prof. Dr. Nezihe Kızılkaya Beji, Akademisyen Kitabevi, Adana, 2022. 3. McKinney ES, James SR, Murray SS, Ashwill JW. (2009). Maternal-Child Nursing. Saunders, Philadelphia. 4. Wong’s Essentials of Pediatric Nursing.Wong DL, et al. Mosby, 10th ed., St. Louis, 2015. 5. Pediatric Nursing Care. Pearson Ed. Inc., Adams ED, Towle MA. New Jersey,2009. 6. Aydın D, Aba Y. Anne ve Çocuk Sağlığı. İstanbul Tıp Kitabevleri.2019. 9786059528993

Notlar

Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler Ulusal ve uluslararası meslek örgütleri yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ülkemizdeki ana çocuk sağlığı hizmetlerini ve bu hizmetlere yönelik yürütülen programları bilir.
ÖÇ02 Dünya’daki ana çocuk sağlığı hizmetlerini ve bu hizmetlere yönelik yürütülen programları karşılaştırır.
ÖÇ03 Güvenli annelik programını ve bu kapsamda yürütülen faaliyetleri açıklar.
ÖÇ04 Ana Çocuk Sağlığına Güncel Yaklaşımları açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ana çocuk sağlığına yönelik temel göstergeler Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Ulusal ve uluslararası temel göstergelerin karşılaştırılması Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Klinik uygulama 1 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Anne sağlığında güncel uygulamalar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Klinik uygulama 2 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Yenidoğan sağlığında güncel uygulamalar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Klinik uygulama 3 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Çocuk sağlığında güncel uygulamalar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Klinik uygulama 4 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Ana-Çocuk Sağlığını Korumaya Yönelik Kanıt Temelli Uygulamalar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Klinik uygulama 5 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Ana-çocuk sağlığı klinik rehberler Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Klinik uygulama 6 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Klinik uygulama 7 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 04:09