Genel Bilgi
Kod | EBE631 |
Ad | Üreme Sağlığı Sorunları ve Etik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SULTAN ALAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı amacı, tıp etiği çerçevesinde gündeme gelen üreme sistemiyle ilgili sorunlu durumlar hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Tıp etiği çerçevesinde gündeme gelen üreme sistemiyle ilgili sorunlu durumlar
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Sert G. (2013) Üreme Haklarının Yasal Temelleri ve Etik Değerlendirmeler. İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı.
Notlar
Foster IR, Lasser J. (2015) Ebelik Uygulamalarında Profesyonel Etik, Nobel Yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kanıta dayalı ebelik uygulamalarının geliştirilmesindeki stratejiler ve modelleri açıklar. |
ÖÇ02 | Mevcut bir klinik problemi saptar |
ÖÇ03 | Klinik probleme uygun rehber seçer. |
ÖÇ04 | Uygulama sonuçlarını değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırmalarla geliştirir ve ebelik alanına yenilik getirebilecek özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları, etik yaklaşımı ve mesleki felsefesi ile meslektaşları, sağlık ekibi ve topluma örnek olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız olarak ya da bir ekip içinde toplumsal gelişime ve ebelik mesleğinin güçlenmesine katkı sağlayacak proje ve araştırmalar yapar, elde ettiği sonuçları uygulamalarına yansıtır | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modeller geliştirebilecek bakış açısına sahiptir, alanına yenilik getiren düşünce, yöntem tasarım ve uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem veya uygulamayı farklı bir alana uyarlayabilir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma yöntemleri konusunda üst düzey bilgiye sahiptir ve bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün araştırma ve projelerden elde ettiği sonuçları ulusal/uluslararası kabul görmüş hakemli bilimsel dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ihtiyaçlarını analiz ederek, yenilikçi yaklaşımları benimseyerek, doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşarak alana özgü politikalar geliştirilmesine öncülük eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Liderlik becerileri gelişmiştir, ebelik alanı ve ilişkili disiplinler arası sorunların çözümü için sorumluluk alır, stratejik karar verme süreçlerini kullanarak liderlik eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim yöntem ve tekniklerini konusundaki bilgilerini kullanarak alanı ile ilgili konularda eğitim programı oluşturabilir, eğitim yapar ve sonuçlarını değerlendirir | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve literatür taramauygulamalarının geliştirilmesindeki stratejiler ve modelleri açıklayabilir. | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Üreme Hakları ve Gelişimi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Cinsel Yaşam ve Üremede Yaşama Hakkı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Cinsel Yaşam ve Üremede Eşitlik Hakkı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Sağlık Hakkı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Cinsel Yaşam ve Üremede Kötü Muameleye Maruz Kalmama Hakkı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Makalle Taraması | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Okuma, Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Cinsel Yaşam ve Üremede Özel Yaşamın Korunması Hakkı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Evlenme ve Aile Kurma Hakkı | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Etik Kaygıların Belirlenmesi | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Etik Düşünme Bakım ve Karar Verme | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Mahremiyet ve Gizlilik | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Aydınlatılmış Onam ve Seçim | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Jinekolojik Onkoloji ve Etik | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |