Genel Bilgi
Kod | GZS220 |
Ad | Yerel Medya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi GÜLCENNET ÖZTÜRK ÇELEBİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin temel amacı haberciliğin yalnızca ana akım medya organlarından meydana gelmediğini aktarmak ve yerel haberciliğin ulusal ve uluslararası medya karşısında bulunduğu yer hakkında bilgi sahibi olunmasına katkı sunmaktır. Yerel haberciliğin öneminin vurgulanması da dersin temel amaçlarındandır.
Dersin İçeriği
Ders yerel basının gelişiminden, bugün geldiğimiz teknolojik aşamaya kadar tüm evrelerini kapsamaktadır. Bu kapsamda yerel ile ulusal ve uluslararası habercilik arasındaki bağlantı, yerelin önemi, olanak ve sınırlılıkları dersin kapsamı içerisindedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1. Girgin, A. (2001), Türk Basın Tarihinde Yerel Gazetecilik, İnkılap Yayınevi, İstanbul. 2. Şeker, M. (2007). Yerel Gazeteler, Tablet Yayınevi, Konya. 3. Gezgin, S. (2007). Türkiye’de Yerel Basın, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, İstanbul.
Notlar
Yerel gazeteler ve yerel medyanın internet siteleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye’de yerel basının gelişim tarihine dair bilgi sahibidir. |
ÖÇ02 | Gazetelerden, internete yerel basının teknolojik dönüşümünü dönemin koşullarıyla beraber öğrenir. |
ÖÇ03 | Yerel medyanın sorunlarına dair bilgi sahibidir. |
ÖÇ04 | Yerel medyanın ana akım medya ile olan ilişkisini irdeler |
ÖÇ05 | Habercilikte yerel ve küresel arasındaki farkları, bağlantıları ve örnekleri analiz etme becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kurallara yönelik bilgi sahibidir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçleri, haber kaynakları, haber/medya metin türlerine ilişkin bilgi sahibidir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları anlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesine, gazetecilerin yasal haklarına, basın meslek ilkelerine ve etik kodlarına ilişkin bilgi edinir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar yapar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini kullanma ve geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını sentezler. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde irdeler. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarlığında bilinçlenerek geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerine, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerine hakimdir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemlerin farkına vararak bu tür söylemlere karşı durur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarına katılım sağlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik türleri ve uygulamaları konusunda yetkindir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler üstlenir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğine dikkat eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders akışı, okuma listesi ve genel bilgilendirme | Derse yönelik ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Yerel, ulusal ve uluslararası medya | Önerilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yerel medyanın Tarihsel gelişimi | Önerilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yerel medya ve kamuoyu oluşturma | Önerilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Milli Mücadele ve Yerel basın | Önerilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
6 | Cumhuriyet dönemi yerel basını | Önerilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
7 | Yerel Medya ve Kent | Önerilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ara sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yerel Medyanın Sorunları | Önerilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Küreselleşme ve yerel medya | Önerilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yerel medya ve dijitalleşme | Önerilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yerel medyanın görev ve sorumlulukları | Önerilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Anadolu’da yerel basın | Önerilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Öğrenci ödevleri üzerinden yerel medya tanıtımı 1 | Önerilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
15 | Öğrenci ödevleri üzerinden yerel medya örnekleri 2 | Önerilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |