GZS220 Yerel Medya

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS220
Ad Yerel Medya
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi GÜLCENNET ÖZTÜRK ÇELEBİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin temel amacı haberciliğin yalnızca ana akım medya organlarından meydana gelmediğini aktarmak ve yerel haberciliğin ulusal ve uluslararası medya karşısında bulunduğu yer hakkında bilgi sahibi olunmasına katkı sunmaktır. Yerel haberciliğin öneminin vurgulanması da dersin temel amaçlarındandır.

Dersin İçeriği

Ders yerel basının gelişiminden, bugün geldiğimiz teknolojik aşamaya kadar tüm evrelerini kapsamaktadır. Bu kapsamda yerel ile ulusal ve uluslararası habercilik arasındaki bağlantı, yerelin önemi, olanak ve sınırlılıkları dersin kapsamı içerisindedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1. Girgin, A. (2001), Türk Basın Tarihinde Yerel Gazetecilik, İnkılap Yayınevi, İstanbul. 2. Şeker, M. (2007). Yerel Gazeteler, Tablet Yayınevi, Konya. 3. Gezgin, S. (2007). Türkiye’de Yerel Basın, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, İstanbul.

Notlar

Yerel gazeteler ve yerel medyanın internet siteleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye’de yerel basının gelişim tarihine dair bilgi sahibidir.
ÖÇ02 Gazetelerden, internete yerel basının teknolojik dönüşümünü dönemin koşullarıyla beraber öğrenir.
ÖÇ03 Yerel medyanın sorunlarına dair bilgi sahibidir.
ÖÇ04 Yerel medyanın ana akım medya ile olan ilişkisini irdeler
ÖÇ05 Habercilikte yerel ve küresel arasındaki farkları, bağlantıları ve örnekleri analiz etme becerisi kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kurallara yönelik bilgi sahibidir 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçleri, haber kaynakları, haber/medya metin türlerine ilişkin bilgi sahibidir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları anlar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesine, gazetecilerin yasal haklarına, basın meslek ilkelerine ve etik kodlarına ilişkin bilgi edinir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar yapar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini kullanma ve geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını sentezler.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde irdeler. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Medya okuryazarlığında bilinçlenerek geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerine, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerine hakimdir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemlerin farkına vararak bu tür söylemlere karşı durur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarına katılım sağlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözüm üretir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yeni nesil gazetecilik türleri ve uygulamaları konusunda yetkindir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler üstlenir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğine dikkat eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders akışı, okuma listesi ve genel bilgilendirme Derse yönelik ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 Yerel, ulusal ve uluslararası medya Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yerel medyanın Tarihsel gelişimi Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Yerel medya ve kamuoyu oluşturma Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Milli Mücadele ve Yerel basın Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
6 Cumhuriyet dönemi yerel basını Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
7 Yerel Medya ve Kent Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ara sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yerel Medyanın Sorunları Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Küreselleşme ve yerel medya Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yerel medya ve dijitalleşme Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Yerel medyanın görev ve sorumlulukları Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Anadolu’da yerel basın Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Öğrenci ödevleri üzerinden yerel medya tanıtımı 1 Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
15 Öğrenci ödevleri üzerinden yerel medya örnekleri 2 Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 7 7
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.06.2024 01:02