Genel Bilgi
Kod | GZS428 |
Ad | GÖRSEL İLETİŞİM UYGULAMALARI |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR DURSUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, iletişim ortamlarında görsel materyal üretebilecek yeteneğe sahip nitelikli çalışanlar yetiştirmeyi amaçlar. İletişim teknolojilerinin kullanımı hakkında bilgiler veren ders, hem tasarım bilgisi hem de uygulamalı tasarım tekniklerine odaklanmayı hedefler. Derste, bilgisayar kullanım becerileri geliştirilmekte ve öğrencilerin görsel tasarım ufuklarının geliştirilmesi sağlanmaktadır. Öğrencilerde iletişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin farkındalık yaratılmakta ve iletişim sürecini iletişim teknolojileriyle ilişkilendirilmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders, Adobe Illustrator, Adobe Premier gibi programların kullanımını içermektedir. Ders, her türlü kitle iletişim araçlarına görsel içerikler üretme süreçlerine ve tekniklerine değinmektedir. Görsel materyallerin çizimi ve tasarlanması başta olmak üzere, basım ve yayıma hazırlama süreçleri de uygulamalı olarak derste anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Adobe Grafik Tasarım Uzmanlığı Seti
Notlar
Ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Medya ortamlarında kullanılan programlardan birkaçını kullanır |
ÖÇ02 | Görsel medya içeriği hazırlamanın kurallarını kavrar. |
ÖÇ03 | Günümüz görsel medya anlayışını kavrar. |
ÖÇ04 | Görsel tasarım ufkunu geliştirir |
ÖÇ05 | Görsel medya içeriği oluşturma ilkelerini teknik bağlamda uygulamalı olarak edinir. |
ÖÇ06 | Geleneksel ve yeni iletişim ortamlarına görsel içerik üretir. |
ÖÇ07 | Medya alanındaki dijital teknolojilerin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gazetecilik mesleği ve alanıyla ilgili kavramlar ve mesleki kuralları tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haber üretim, tüketim ve dağıtım süreçlerini, haber kaynakları, haber/medya metin türlerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medya ve iletişim sistemlerine ilişkin kuramları, modelleri, yaklaşımları sıralar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye’de ve uluslararası düzlemde gazeteciliğin yasal çerçevesini, gazetecilerin yasal haklarını, basın meslek ilkeleri ve etik kodları ana hatlarıyla belirtir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim ve medya başta olmak üzere sosyal ve beşerî bilimler alanında bilimsel araştırmalar tasarlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve yeni/dijital iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve bilişim sistemlerini karşılaştırır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel ve dijital gazetecilik/medya ortamlarına yazılı, görsel, işitsel içerik hazırlar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını/alanlarını tartışır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal uzlaşıyı ve barışı desteklemek amacıyla demokratik kuralları, insan haklarını ve iletişim haklarını uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Profesyonel yaşamda bireysel ve kolektif çalışmayı destekler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası medyanın gündemini ve yenilikleri yeni bakış açılarıyla, eleştirel biçimde tartışır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Medya okuryazarı yetkinliğiyle geleneksel ve dijital medya içeriklerini eleştirel yaklaşımlarla inceler. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gazetecilik ve medya organizasyonlarının mesleki, ticari ve hukuki süreçlerini, mevcut ve gelişmekte olan iş modellerini betimler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medyadaki ve toplumdaki ötekileştirici, ayrıştırıcı ve nefret içerikli söylemleri eleştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kuramsal ve uygulamalı bilgiler sayesinde hem çalıştığı medya kuruluşunda hem de yaşadığı toplumda karar alma/oluşturma mekanizmalarını destekler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kültürel, sanatsal ve bilimsel etkinlikleri destekler. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gazetecilik/medya organizasyonlarının işleyişindeki sorunlara çözümler tasarlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yeni nesil gazetecilik teknolojilerini uygular. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, basın müşavirliği, iletişim yöneticiliği gibi görevler yapar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yasa ve yönetmelikler çerçevesinde iş ve işçi güvenliğini destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Örnek analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Adobe Illustrator programına giriş | Örnek analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Adobe Illustrator programının araç menüsünü inceleme | Örnek analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Adobe Illustrator programının ana menülerini tanıma | Örnek analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Adobe Illustrator programında sayfa oluşturma | Örnek analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Adobe Illustrator programında vektörel çizim teknikleri | Örnek analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Adobe Illustrator programında objeler çizme | Örnek analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | İleri düzey tasarım tekniklerine ilişkin bilgiler | Örnek analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Renk ilkeleri ve programın renk özelliklerine ilişkin bilgiler | Örnek analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Afiş hazırlama | Örnek analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sayfa tasarımı yapma | Örnek analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Bilboard hazırlama | Örnek analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Reklam vb. materyal hazırlama | Örnek analizi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Web ve mobil ortamlara için içerik oluşturma | Örnek analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders uygulamalarını inceleme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders uygulamalarını inceleme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |