Genel Bilgi
Kod | BKP438 |
Ad | Entomopatojen Nematodlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ece Börteçine KASAPOĞLU ULUDAMAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Dr. Öğr. Üyesi Ece Börteçine KASAPOĞLU ULUDAMAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Entomopatojen nematodların tarımsal zararlılar ile mücadelede kullanımlarının anlaşılması ve kullanımının artmasını sağlamaktır. Tarımsal üretimde kalıntı ve çevre kirliliğini minimuma indirmek için biyolojik mücadele yapılması gerektiği ve entomopatojen nematodların zararlılar ile mücadeledeki öneminin anlaşılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında önemli Entomopatojenik nematodların tanınması ve sınıflandırılması, üretime yönelik teknikler ve bitki paraziti nematodlar ile arasındaki farkların öğretilmesi amaçlanmaktadır. Entomopatojen nematodların önemi, entomopatojen nematodların tanımı ve morfolojisi, Bakteri ve nematod simbiyotik yaşamı, Entomopatojen nematodların topraktan izolasyonu ve elde edilmesi, biyolojisi, entomopatojen nematodların konukçu bulma davranışları, entomopatojen nematodların in vivoda kitle üretimi, in vitroda kitle üretimi, Entomopatojen nematodların avantajları ve dezavantajları, entomopatojen nematodların preparasyonu ve muhafazası, entomopatojen nematodların zararlı böceklere karşı uygulanması gibi konular işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
Ders"https://www.cabi.org/ISC/ebook/20023023437 Entomopathogenic nematology" adlı kitaptan işelenecektir.
Notlar
https://www.cabi.org/ISC/ebook/20023023437 Entomopathogenic nematology
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Entomopatojen nematodların tanımlanması, biyolojisi hakkında detaylı bilgi öğrenilmesi |
ÖÇ02 | Entomopatojen nematodların biyolojik mücadele için öneminin öğrenilmesi |
ÖÇ03 | Entomopatojen nematodların kullanım alanları, avantajları hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
ÖÇ04 | Entomopatojen nematodlarla mücadelede kullanılan preparatlar |
ÖÇ05 | Entomopatojen nematodlardaki bakteriler, Türkiyedeki entomopatojen nematod türler hakkında bilgi elde edilecektir. |
ÖÇ06 | Entomopatojen nematodların günümüzdeki önemi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Entomopatojen nematodların tanınması ve sınıflandırılması | verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Entomopatojen nematodların önemi | verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay, Problem Çözme |
3 | Entomopatojen nematodların tanımı ve morfolojisi | verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
4 | Bakteri ve nematod ilişkisi | verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
5 | Entomopatojen nematodların tarımdaki yeri | verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme |
6 | Entomopatojen nematodların topraktan izolasyonu ve elde edilmesi, biyolojisi | verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Entomopatojen nematodların konukçu bulma davranışları | verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
|
9 | Entomopatojen nematodların üretimi | verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Entomopatojen nematodların üretim yöntemleri | verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay, Problem Çözme |
11 | Entomopatojen nematodların zararlılara karşı kullanılmasında diğer yöntemlere göre avantajları ve dezavantajları | verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Entomopatojen nematodların preparasyonu ve muhafazası | verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
13 | Entomopatojen nematodların zararlılara karşı uygulanması-1 | verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Entomopatojen nematodların zararlılara karşı uygulanması-2 | verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Entomopatojen nematodlar ve biyolojik mücadele | verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunularından ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | verilen notlar, yardımcı kaynaklar ve power point sunularından ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |