Genel Bilgi
Kod | STAS700 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. NERGİS KILINÇ MİRDALI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NİMET KESER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, bir yüksek lisans tezinin ya da bir araştırmanın bilimsel kurallara uygun olarak sürdürülmesini ve yazılmasını sağlayacak temel prensipleri aktarmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste bir araştırmanın bilimsel kurallara uygun olarak yapılmasını, yazılmasını sağlayacak temel ilkeler anlatılır. Ders kapsamında bilimsel / sanatsal araştırmanın esasları ve tez yazımında izlenmesi gereken süreç ve yöntemler açıklanır.
Dersin Ön Koşulu
Öğrenciler bu dersi almakla yükümlüdür.
Kaynaklar
Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikle. Nobel Akademik Yayıncılık 2022. John W. Creswell, Araştırma Deseni, Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Eğiten Kitap 2016, J. David Creswell, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Kitabevi 2021. Türker Baş, Ulun Akturan, Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo ile Nitel Veri Analizi, Örnekleme, Analiz, Yorum, Seçkin Yayıncılık 2013. Suzan Duygu Bedir Erişti, Rita Louise Irwin, A/R/TOGRAFİ Uygulama Tabanlı Araştırma Yöntemi,Pegem Akademi 2021 Rowenna Murray Tez nasıl yazılır, Anı Yayıncılık, 2016.
Notlar
Bilimsel makaleler ve tezler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimini oluşturur |
ÖÇ02 | Alanıyla ilgili teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümler |
ÖÇ03 | Gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygular |
ÖÇ04 | Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirir |
ÖÇ05 | Bilimsel / sanatsal çalışmaları yeterli düzeyde değerlendirir. |
ÖÇ06 | Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir. |
ÖÇ07 | Rapor haline getirilen seminer konusunu grup önünde sunar. |
ÖÇ08 | Seminer sunumu sonucunda alınan geri bildirimlerden yararlanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat ve Tasarım alanlarında araştırma / proje hazırlamanın önemi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yapılmış çalışma örneklerinin incelenmesi, olumlu ve olumsuz yanlarının belirlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sanat ve Tasarım projeleri ve araştırmalarında yaratıcı ve özgün fikir oluşturmanın koşulları | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Proje geliştirmek için sanat ve tasarım alanlarıyla ilgili güncel soru ve sorunlarının belirlenmesi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kaynaklara ulaşma ve inceleme. | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Ulaşılan kaynakların incelenmesi | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Araştırma konusunun belirlenmesi ve planlanması | Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Öneriler geliştirme ve en uygun yöntemin belirlenmesi | Problem çözme, proje, araştırma-inceleme gerçekleştirişmesi. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Tartışma |
10 | Çalışma sürecinin ve sonuçlarının tartışılması I | Problem çözme, proje, araştırma-inceleme gerçekleştirişmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Çalışma sürecinin ve sonuçlarının tartışılması II | Problem çözme, proje, araştırma-inceleme gerçekleştirişmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Çalışma sürecinin ve sonuçlarının tartışılması III | Sunum teknik araştırmaları ön hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Çalışma sürecinin ve sonuçlarının tartışılması IV | Sunum teknik araştırmaları ön hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çalışma sürecinin ve sonuçlarının tartışılması V | Sunum teknik araştırmaları ön hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Çalışmanın sunuma hazırlanması | Son hazırlık için incelemeler. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Seminer çalışmasının sunumu | Sunum yöntemlerinin araştırılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |