Genel Bilgi
Kod | ILEM826 |
Ad | Kent ve Bellek |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; kentsel hikâyelerin farklı anlatım ortamlarındaki görünümleri bağlamında ortaya çıkan kent-bellek ilişkisini incelemektir.
Dersin İçeriği
Kent, bellek ve kent-bellek ilişkisiyle ortaya çıkan kent anlatıları dersin içeriğini oluşturmaktadır. Kent anlatıları, tarihsel olarak ilk modernizm örneklerinden başlayarak güncel örnekleri de içine alarak, sosyal medya ortamı da dâhil olmak üzere yeni anlatı platformları üzerinden irdelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Aranmaz.
Kaynaklar
Harvey, D. (2013). Sosyal Adalet ve Şehir. (Çev. Mehmet Moralı), İstanbul: Metis Yayınları. İlhan Tekeli, Kent Kentli Hakları, Kentleşme ve Kentsel Dönüşüm, 2014, Tarih Vakfı Yurt Yayınları. Mumford, L. (2007). Tarih Boyunca Kent. Kökenleri, Geçirdiği Dönüşümler ve Geleceği. Çevirenler: Gürol Koca & Tamer Tosun, 1.Basım Ayrıntı Yayınevi.
Notlar
Öztürk, M. (Ed.) (2008). Sinematografik Kentler: Mekânlar, Hatıralar, Arzular. İstanbul: Agora Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kentleri biçimlendiren sosyal çevreyi tanımak |
ÖÇ02 | Güncel kent değişme süreçlerini analiz edebilmek |
ÖÇ03 | Kent ve bellek kavramları arasında bağ kurabilmek |
ÖÇ04 | Kent kültürünü anlatılar bağlamında tartışmak |
ÖÇ05 | Kentsel temaların anlatıya dönüşümünü saptayabilmek |
ÖÇ06 | Kentsel-kültürel olguları bellek bağlamında analiz edebilmek |
ÖÇ07 | Belleğin kentsel kültür içinde oluşumunu yorumlayabilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Belirsiz | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | 4 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Belirsiz | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir. | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, içeriği, dersin işleyişi ve yükümlülükleri | İlgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kavramsal olarak kent kuramları | İlgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kent ve tarih | İlgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kent ve sosyal çevre | İlgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Anlatılar | İlgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kentsel anlatılar | İlgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Bellek | İlgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Bireysel hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
9 | Kent ve bellek | İlgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kent belleğinin oluşumu | İlgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kent belleğinden örnekler | İlgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kent belleğinin anlatıya dönüşümü | İlgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kent anlatılarından örnekler | İlgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Çeşitli mecralardaki kent anlatıları | İlgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Sosyal medyada kent anlatıları | İlgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |