Genel Bilgi
Birim | POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU |
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI PR. | |
Kod | UAI102 |
Ad | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | OÜ Ortak Dersler (Üniversite) Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İSMAİL ÜLGER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İSMAİL ÜLGER
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiyenin doğuşu, çağdaşlaşma süreci ve gelişiminin öğretilmesini esas alan , Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sistemine yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip ;çağdaş değerlere bağlı demokrasiyi özümsemiş bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Cumhuriyetin ilanı ve siyasal sosyal kültürel inkılaplar ekonomik atılımlar Lozan Barış Antlaşmasının çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve bunların sonuçlandırılması Yeni düzene karşı hareketler Çok partili hayat denemeleri ve sonuçları Atatürk dönemi Türk Dış Polikası İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları Türkiyenin çok partili hayata geçişi Demokrat Parti dönemi ve sonrası Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi (Atatürk İnkılâpları,I/2), Y.Ö.K. Yayınları, Ankara, 1989 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II (Atatürkçülük), Y.Ö.K. Yayınları, Ankara, 1986 Yalçın ,Durmuş vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ,II, Ankara 2002 Komisyon, Atatürk Araştırma Merkezi “Atatürkçü Düşünce El Kitabı” 1995 Ahmet Bekir Palazoğlu “Atatürk İlkeleri” THK Yayınları 1998 Abdurrahman Çaycı “Gazi Mustafa Kemal Atatürk” Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları 2002
Notlar
M. Kemal ATATÜRK, Nutuk (1919-1927), Zeynep KORKMAZ, Ankara, 2007 ATATÜRKÇÜLÜK 1-2-3, MEB Yayınları, Ankara, 1998 Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri I–II-III, Ankara, 1989 Atatürk'ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri IV, Ankara 1991 Refik Turan, M Safran vd Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Z. Güner, Orhan Kabataş, Milli Mücadele Dönemi Beyannameleri ve Basını Ankara, 1990, Tarihi süreçleri içeren konulu belgesellerden ayarlanma
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye'nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olacaklar. |
ÖÇ02 | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi, temel ilkeleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Yirminci yüzyıl önemli gelişmeler hakkında bilgiye sahip olur. |
ÖÇ04 | Türkiye'de demokrasinin tarihi gelişimi süreci kavrar. |
ÖÇ05 | Günümüz Türkiye'sinin uluslararası ilişkilerdeki temel yaklaşımını kavrar. |
ÖÇ06 | Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olur |
ÖÇ07 | Türkiye'nin ekonomik gelişim sürecini kavrar. |
ÖÇ08 | Uluslararası krizlerin nedenleri , etkilerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal adalet, çevre koruma, kalite ve iş sağlığı ve güvenliğinin konularının önemini kavrar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekonomik işlemleri analiz eder. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı sektörlerdeki işletmelerin (ticaret, banka, vergi, sigorta vb.) muhasebe uygulamalarını ve ilgili yasal düzenlemelerini izleyebilme yeteneğine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel muhasebe işlemlerini paket program aracılığıyla yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birlikte çalışmaya yatkın olur. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin organizasyonel yapılarını analiz eder. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik değerlerini gözetir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili temel mesleki yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili gerekli sayısal işlemleri yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili süreçleri yönetir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Değişen koşullara göre kendini yenileme bilincinin önemini kavrar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk İnkılabının Stratejisi | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Siyasal Alanda İnkılaplar | Başvuru eserlerinden yönetim şekilleri hakkında okumalar yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri | Partilerle ilgili kısmın okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Hukuk Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaklardan Anayasaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Eğitim ve Kültür Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaktan harf inkılabı konusunu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ekonomik Alanda İnkılaplar | İzmir iktisat kongresini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Sosyal ve Sağlık Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaktan sosyal yardım kurumları hakkında bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası I (1923 1930) | Ders başvuru kaynağından dış politik ilkelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası II | Barışı koruma amaçlı paktlarla ilgili araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Atatürk ilkeleri I Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık | Konuyla ilgili kısımların özgün yanların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Atatürk İlkeleri II Laiklik, Devletçilik, İnkılapçılık | İlgili kaynaktan okuma ,alıntılama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1938-1960) | Önerilen kaynaktan ilgili konuyu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1960-2000) | Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Türkiye'nin Jeopolitik durumu | Jeopolitik kavramıyla ilgili teorileri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 20 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |