Genel Bilgi
Kod | FEL716 |
Ad | Sosyal Psikolojide Güncel Konular (S) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, sosyal etki ve kişilerarası etkileşimin bilimsel olarak incelendiği sosyal psikoloji konularına kapsamlı bir giriş yapmaktır. Derste bireyin davranışlarını etkileyen sosyal psikolojik faktörler üzerinde durulacaktır.
Dersin İçeriği
Sosyal Bilimlerdeki gelişmelerden önemli bir sahasını teşkil eden Sosyal Psikoloji, toplumsal gelişme/değişme ve etkileşimle doğrudan irtibatlı olan iletişim bilimlerinin vazgeçilmez bir ilgi alanını teşkil etmektedir. Dersin kapsamı içinde, bilgilendirici ve saha araştırmalarının yapılabileceği, iletişim becerilerini artırıcı, sosyal olguların aktarılması amaçlanmıştır. Sosyal Psikolojinin tarihî gelişimi, konuları, yaklaşımı, yöntemleri, sosyal etki ve uyma davranışının incelenmesi, tutumlar, tutum değiştirme, önyargı, iletişim ve propagandanın uygulamalı çerçevesinde tutumlar, toplumsal roller, statü, otorite, gruplar arası iletişim , kültür vb konular ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kağıtçıbaşı, Ç., & Üskül, A. (2006). Yeni insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. Evrim Yayınevi.
Notlar
Kağıtçıbaşı, Ç., & Üskül, A. (2006). Yeni insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. Evrim Yayınevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sosyal psikolojinin temel kavramlarını ve bu kavramlar ile ilgili teorileri açıklar. |
ÖÇ02 | Sosyal psikoloji araştırmalarında kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar. |
ÖÇ03 | Yükleme teorilerini örnekler. |
ÖÇ04 | Saldırganlığı ve nedenlerini sorgular. |
ÖÇ05 | Özveri ve faydalarını açıklar. |
ÖÇ06 | Tutumlar ve tutum değişimlerini değerlendirir. |
ÖÇ07 | Bilişsel çelişkiyi tanımlar. |
ÖÇ08 | Grup dinamiğini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Psikolojinin Tanımlanması | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sosyal psikolojide temel kuramlar | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sosyal psikolojide araştırma yöntemleri | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sosyal Psikoloji Yöntem Ve Teknikleri | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sosyal Algı | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Benlik: Kendimize ilişkin görüşlerimiz | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Çelişkiyi azaltmak | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tutum ve Önyargı | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İtaat ve Uyma | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sosyal Etki Ve Uyma | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Toplum yanlısı davranışlar: Neden yardım ederiz? | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Grup Dinamiği | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Grup Dinamiği II | Araştırma, okuma, literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Ön hazırlık gerekmemektedir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |