FEL705 Sosyal Değişme ve Gelişme (S)

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FEL705
Ad Sosyal Değişme ve Gelişme (S)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CAHİT ASLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. CAHİT ASLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersi alan öğrenci sosyal değişme ve gelişmeyi sosyolojik boyutları ile anlar, sosyal değişme gelişmenin unsurlarını kavrar, sosyal değişme ve gelişme açısından ülkeleri karşılaştırır, bir ülkenin sosyal değişme ve gelişimini analiz eder.

Dersin İçeriği

Sosyal değişme ve gelişme yazınları ve kuramsal yaklaşımlar; gelişme ve gelişmenin ölçümlenmesi, gelişmenin değişik boyutları arasında ilişkiler üzerinde deneysel çalışmalar; gelişme ve dünya sistemleri, bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Emre Kongar. Toplumsal Degisme Kuramları ve Türkiye Gerçegi. Remzi Kitabevi. İstanbul. 1985

Notlar

Bahattin Aksit. 2003. Toplumsal Kalkınma Gelisme ve Nüfus. Türkiyede Yapılan Arastırma ve Yayınlar İle İlgili Elestirel Bir Tarama. Ankara. Türkiye Bilimler Akdemisi Raporu.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Felsefe. sosyoloji. psikoloji. eğitimbilimleri başta olmak üzere insani ve toplumsal bilimlerle ilgili kuram. bilgi ve metodolojileri bilir. yeni gelişmeleri izler ve içselleştirir
ÖÇ02 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar.
ÖÇ03 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler.
ÖÇ04 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır.
ÖÇ05 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki farklılıkları bilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimindeki problemleri bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak tartışır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sosyal Değişme ve Gelişme dersine giriş. Hazırbulunuşluk Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
2 Sosyal değişme ve gelişme kuramlarına giriş. Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
3 Modernleşme kuramları Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
4 Bağımlılık kuramları Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
5 Türkiye’de Gelişme yazınları ve gelişmenin genel bir kuramına doğru. Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
6 Sosyal Değişme ve Gelişimin Kimlik Boyutu. Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
7 Sosyal değişme ve Gelişimin temel ekonomisi ve kırın dönüşümü. Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
8 Döneme ödevi üzerini tartışma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
9 Gelişmenin sosyal politik ve altkültür boyutu. Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
10 Nüfus meselesi açsından kaynakların sınırlılığı. Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
11 Bilgi toplumu ve toplumsal değişim. Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
12 Azgelişmişliğin sebepleri ve Gelişme kavramı Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
13 Küreselleşme ve sonuçları, Sürdürülebilir kalkınma Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
14 Dünya’da Türkiye, Türkiye’de dünya Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
15 Genel bir değerlendirme Kitaplardan ilgili bölüme hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Döneme ödevi üzerinin sunumu hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Final sınavı sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 07:53