Genel Bilgi
Kod | EFMZ307 |
Ad | Sınıf Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sınıf yönetimi dersinin genel amacı, sınıf yönetiminin eğitim sistemindeki önemini tartışmak, sınıf yönetiminin temel stratejilerini, ilkelerini ve boyutlarını incelemek ve etkili yönetim becerileri geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Sınıf yönetimine ilişkin temel ilke ve kavramlar, sınıf yönetimini etkileyen değişkenler, sınıf kurallarının oluşturulması, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta disiplin ve disiplin yaklaşımları, sınıf ortamının fiziksel düzenlenmesi, sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci, sınıfta öğrenci motivasyonu, sınıfta zaman yönetimi, sınıfta bir lider olarak öğretmen, olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ayhan Aydın (2022). Sınıf yönetimi (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Esmahan Ağaoğlu (Editör). (2008). Sınıf yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Erişim Adresi: https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/OMB301U/ebook/OMB301U-08V1S1-11-0-1-SV1-ebook.pdf İbrahim Gül & Yüksel Gündüz (Editörler). (2022). Sınıf yönetimi (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. Türkan Argon & Şenay Sezgin Nartgün (Editörler). (2022). Sınıf yönetimi (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Notlar
“Sınıf Yönetimi” başlıklı tüm bilimsel ve akademik kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sınıf yönetimine yönelik temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Sınıf yönetimini etkileyen değişkenleri sınıflar. |
ÖÇ03 | Etkili sınıf kurallarının özelliklerini tartışır. |
ÖÇ04 | Sınıf yönetimi modellerini karşılaştırır. |
ÖÇ05 | Disiplin yaklaşımlarını tartışır. |
ÖÇ06 | Sınıf ortamının fiziksel düzenlemesinin nasıl olması gerektiğini tartışır. |
ÖÇ07 | Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetilmesine yönelik stratejiler oluşturur. |
ÖÇ08 | Sınıfta etkili iletişime yönelik temel ilkeleri açıklar. |
ÖÇ09 | Sınıfta öğrenci motivasyonun geliştirilmesine yönelik öneriler oluşturur. |
ÖÇ10 | Sınıfta etkili zaman yönetiminin sağlanmasına yönelik temel ilkeleri açıklar. |
ÖÇ11 | Sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmenin rollerini tartışır. |
ÖÇ12 | Olumlu sınıf iklimi oluşturmaya yönelik temel ilkeleri tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Genel Tanıtımı ve Bilgilendirme | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | |
2 | Sınıf Yönetimiyle İlgili Temel Kavramlar | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | |
3 | Sınıf Yönetimini Etkileyen Değişkenler | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | |
4 | Sınıf Kuralları ve Sınıfta Disiplin | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | |
5 | Sınıf Disiplini ve Yönetimiyle İlgili Modeller 1 | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | |
6 | Sınıf Disiplini ve Yönetimiyle İlgili Modeller 2 | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | |
7 | Sınıf Ortamının Fiziksel Düzenlenmesi | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık yapma | |
9 | Sınıfta Öğrenci Davranışlarının Yönetimi 1 | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | |
10 | Sınıfta Öğrenci Davranışlarının Yönetimi 2 | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | |
11 | Sınıfta İletişim ve Etkileşim Süreci | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | |
12 | Sınıfta Öğrenci Motivasyonu | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | |
13 | Sınıfta Zaman Yönetimi | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | |
14 | Sınıfta Bir Öğretim Lideri Olarak Öğretmen | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | |
15 | Olumlu Sınıf ve Öğrenme İkliminin Oluşturulması | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık yapma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık yapma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |