MATS404 Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MATS404
Ad Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. PERİHAN ARTUT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Üstün yetenekli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Matematik eğitiminde üstün yetenekli öğrencilerle yapılan uygulamalar hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Üstün yeteneğin tanımı ve temel ilkeleri; üstün yetenekli öğrencilerinin özellikleri; üstün yetenekli öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları, etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları; matematik dersinde üstün yetenekli öğrencilerinin desteklenmesi, üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; üstün yetenekli öğrencilerle uygulamalar ve değerlendirme.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Sebahat Yetim, Tuğba Türk. Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Matematik.

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üstün yetenekle ilgili temel ilkelerini açıklar.
ÖÇ02 Üstün yetenekli öğrencilerin özelliklerini açıklar
ÖÇ03 Üstün yetenekli öğrencilerin özelliklerini inceleme.
ÖÇ04 Üstün yetenekli öğrencilerin matematik eğitimini inceleme.
ÖÇ05 Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi ile ilgili yöntem ve teknikleri inceleme.
ÖÇ06 Üstün yetenekli öğrencilerinin matematik öğrenmelerine ilişkin ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklama.
ÖÇ07 Üstün yetenekli öğrencilerinin matematik öğrenmelerine ilişkin ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulama.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Üstün yeteneğin tanımı ve temel ilkeler. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
2 Üstün yetenekli öğrencilerinin özellikleri. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Üstün yetenekli öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Matematik dersinde üstün yetenekli öğrencilerinin desteklenmesi. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Üstün yetenekli öğrencilerle uygulamalar ve değerlendirme. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Üstün yetenekli öğrencilerde problem çözme İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Üstün yetenekli öğrenciler için Matematiksel görevler ve tasarımları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Matematiksel fikirlerin gelişimi üstün yetenekli öğrencilerde İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi I. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi II. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi III. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi IV. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 102
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,08
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.12.2024 07:54