STA886 Mekan Tasarım ve Planlamasında Anlam ve Çözümleme: Tarihsel Süreç

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA886
Ad Mekan Tasarım ve Planlamasında Anlam ve Çözümleme: Tarihsel Süreç
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

İç mekanların ve donatısının gündelik yaşam pratikleri bağlamındaki tarih içindeki değişim ve dönüşümünü anlatılmak.

Dersin İçeriği

Mekan ve kabuk, zamana ve coğrafyaya bağlı olarak farklı çehrelere bürünmüştür. Mekan olgusunun ve donatısının gündelik yaşam pratikleri bağlamındaki değişim ve dönüşümü irdelenmektedir. Konu ağırlıklı olarak mekan tasarımı ve düzenlemeleri üzerinden ele alınmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Kathryn B. Hiesinger and George H. Marcus, Landmarks of Twentieth-Century Design: An Illustrated Handbook, 1995. * Charlotte and Peter Fiell, Design of the 20h Century, Taschen, * Robbie G. Blakemore, A History of Interior Design an Furniture From Ancient Egypt to Nineteenth Century Europe, Wiley, 2005. ** Oya Boyla, Mobilya Tarihi, İstanbul, 2012.

Notlar

iç mekan tasarımı ile ilgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İç mekan ve mobilya tasarımında dönemleri ve akımları ayırt eder
ÖÇ02 Teknolojik gelişmenin ve toplumsal değişmenin mekana ve mobilyaya yansımasını bilir
ÖÇ03 Mekan- mobilya ilişkisini eleştirel bakışla değerlendirir
ÖÇ04 Akımlara ve dönemlere göre mekan tasarımı ilkelerini bilir ve anlatır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar .
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir,
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtılması, dersin kaynakları, işlenme ve değerlendirme yöntemi hakkında bilgi verilmesi. İç mekan düzenleme, bezeme ve mobilya ilişkin temel kavramlar. ilk derste ön hazırlık gerekmemektedir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 iç mimarlık tarihinin temel kavramları makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 iç mimarlıkta anlam sorunsalı makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 iç mimarlıkta mekan çözümleme makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 mekansal işlevin türevleri makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 antik dönemde konut mekanlarının çözümlenmesi makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Antik Mısır döneminde iç mekan düzenleme ilkelerinin ve anlamın çözümlenmesi konu hakkında makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 ara sınav ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Antik Roma döneminde iç mekan düzenleme ilkelerinin ve anlamın çözümlenmesi makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Rönesans döneminde iç mekan düzenleme ilkelerinin ve anlamının çözümlenmesi makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 barok ve rokoko stillerinde iç mekan düzenleme ilkelerinin ve anlamının çözümlenmesi makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 endüstri devriminin mekan tasarımına etkileri, teknolojik gelişmelere atfedilen anlam makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 20. yüzyıl mimarlık akımlarının konut tasarımına etkilerinin çözümlenmesi makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 20. yüzyılda form ve işlevde ortaya çıkan değişiklikler makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 20. yüzyıl sonunda form ve işlevde ortaya çıkan değişiklikler makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 final sınavı ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 final sınavı ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:34