ÖHS800 Seminer (Z)

8 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÖHS800
Ad Seminer (Z)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖMER KORKUT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ÖMER KORKUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÖMER KORKUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH BİLGİLİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH BİLGİLİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ZEKİ OKUR (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ZEKİ OKUR (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. DURSUN ALİ DEMİRBOĞA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. DURSUN ALİ DEMİRBOĞA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. NURCİHAN ÖZDOĞAN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. NURCİHAN ÖZDOĞAN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi CEMRE TÜYSÜZ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Seminer dersi, doktora öğrencilerinin bilimsel araştırma ve akademik sunum yapma becerilerini geliştirmeyi amaçlayan bir derstir. Bu ders kapsamında öğrenciler, belirli bir hukuk alanında literatür taraması yaparak derinlemesine araştırma yürütür, analizlerini sunar ve akademik tartışmalara katılır. Ayrıca, eleştirel düşünme, akademik yazım ve etkili sunum teknikleri konularında yetkinlik kazanmaları hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

1. Bilimsel Araştırma Sürecine Giriş, 2. Literatür Taraması ve Kaynak Kullanımı, 3. Akademik Yazım ve Sunum Teknikleri, 4. Seminer Çalışmalarının Planlanması ve Uygulanması, 5. Hukukta Güncel Gelişmeler ve Akademik Tartışmalar, 6. Tez Çalışmalarına Katkı ve Akademik Yayın Süreci

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Odman Boztosun, Ayşe / Sert Sütçü, Selin / Kaya, Oğuzhan: Hukukta Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır?, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2022.

Notlar

Yıldız, Burçak: Hukuk Alanında Tez veya Makale Yazarken -Şekle İlişkin Olarak- Dikkat Edilmesi Gereken Bazı Hususlar Hakkında, Ankara Barosu Dergisi, 78 (4), s. 157-215.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanıyla ilgili temel kavramları, teorileri ve literatürü tanımlar.
ÖÇ02 Okuduğu kaynakları özetler.
ÖÇ03 Okuduğu kaynakların temel argümanlarını açıklar.
ÖÇ04 Akademik araştırma yöntemlerini kullanarak belirlediği konuyu araştırır.
ÖÇ05 Farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri mukayese ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
ÖÇ06 Literatürden yola çıkarak özgün çıkarımlarda bulunur.
ÖÇ07 Araştırmasını akademik yazım kurallarına uygun olarak raporlar.
ÖÇ08 Araştırmasını sunum tekniklerini kullanarak sözlü şekilde sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özel hukuk ve alt disiplinlerindeki temel kavramları, kurumları ve hukuk metodolojisini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özel hukuk alanındaki kuramları ve güncel gelişmeleri analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hukuki kavramlar, kurallar ve ilkeleri mukayeseli hukuk perspektifinde açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hukuki reformlara ve yeni düzenlemelere ilişkin değerlendirmeler yaparak öneriler geliştirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hukuki sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hukuki yorum yöntemlerini kullanarak özel hukuk uyuşmazlıklarını çözümler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hukuki karar süreçlerinde problem çözme ve karar verme becerilerini uygular.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farklı hukuk sistemleri ve uygulamaları arasında mukayeseli analizler yapar. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hukuki konulara ilişkin özgün akademik çalışmalar ve bilimsel katkılar sunar. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hukuki sorunları eleştirel bakış açısıyla inceler ve hukuki argümanları değerlendirir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mevcut hukuk kurallarını eleştirerek alternatif çözüm önerileri sunar. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hukuki meseleleri mevcut olan ve olması gereken hukuk bağlamında değerlendirir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özel hukuk alanında bilimsel projeler geliştirir ve akademik yayınlar üretir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak günceller.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hukuki normların tarihsel gelişimini ve güncel değişiklikleri takip eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hukuki argümanlarını akademik düzeyde, Türkçe ve İngilizce olarak etkili şekilde sunar. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel bilgileri ve gelişmeleri uzman hukukçular ile paylaşır ve akademik tartışmalara katkı sunar. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hukuki karar süreçlerinde etik ilkeleri gözetir ve adil çözüm önerileri geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hukuki uyuşmazlıkların çözümünde alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerini uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer hazırlama sürecinin incelenmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Seminer konusunun belirlenmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Kaynak araştırması - 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Kaynak araştırması - 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Kaynak araştırması - 3 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 İçerik oluşturma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Ön yazıma başlama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Sürecin değerlendirilmesi, eksiklerin giderilmesi - 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Sürecin değerlendirilmesi, eksiklerin giderilmesi - 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Bulguları değerlendirme ve sonucun yazımı - 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Bulguları değerlendirme ve sonucun yazımı - 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İlk okuma ve değerlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Eksiklerin tamamlanması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Son kontrol Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 205
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,20
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 08:59