Genel Bilgi
Kod | ÖHS800 |
Ad | Seminer (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖMER KORKUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÖMER KORKUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÖMER KORKUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATİH BİLGİLİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATİH BİLGİLİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZEKİ OKUR (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZEKİ OKUR (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. DURSUN ALİ DEMİRBOĞA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. DURSUN ALİ DEMİRBOĞA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. NURCİHAN ÖZDOĞAN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. NURCİHAN ÖZDOĞAN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi CEMRE TÜYSÜZ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Seminer dersi, doktora öğrencilerinin bilimsel araştırma ve akademik sunum yapma becerilerini geliştirmeyi amaçlayan bir derstir. Bu ders kapsamında öğrenciler, belirli bir hukuk alanında literatür taraması yaparak derinlemesine araştırma yürütür, analizlerini sunar ve akademik tartışmalara katılır. Ayrıca, eleştirel düşünme, akademik yazım ve etkili sunum teknikleri konularında yetkinlik kazanmaları hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
1. Bilimsel Araştırma Sürecine Giriş, 2. Literatür Taraması ve Kaynak Kullanımı, 3. Akademik Yazım ve Sunum Teknikleri, 4. Seminer Çalışmalarının Planlanması ve Uygulanması, 5. Hukukta Güncel Gelişmeler ve Akademik Tartışmalar, 6. Tez Çalışmalarına Katkı ve Akademik Yayın Süreci
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Odman Boztosun, Ayşe / Sert Sütçü, Selin / Kaya, Oğuzhan: Hukukta Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır?, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2022.
Notlar
Yıldız, Burçak: Hukuk Alanında Tez veya Makale Yazarken -Şekle İlişkin Olarak- Dikkat Edilmesi Gereken Bazı Hususlar Hakkında, Ankara Barosu Dergisi, 78 (4), s. 157-215.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanıyla ilgili temel kavramları, teorileri ve literatürü tanımlar. |
ÖÇ02 | Okuduğu kaynakları özetler. |
ÖÇ03 | Okuduğu kaynakların temel argümanlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Akademik araştırma yöntemlerini kullanarak belirlediği konuyu araştırır. |
ÖÇ05 | Farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri mukayese ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
ÖÇ06 | Literatürden yola çıkarak özgün çıkarımlarda bulunur. |
ÖÇ07 | Araştırmasını akademik yazım kurallarına uygun olarak raporlar. |
ÖÇ08 | Araştırmasını sunum tekniklerini kullanarak sözlü şekilde sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk ve alt disiplinlerindeki temel kavramları, kurumları ve hukuk metodolojisini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özel hukuk alanındaki kuramları ve güncel gelişmeleri analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki kavramlar, kurallar ve ilkeleri mukayeseli hukuk perspektifinde açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki reformlara ve yeni düzenlemelere ilişkin değerlendirmeler yaparak öneriler geliştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hukuki sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki yorum yöntemlerini kullanarak özel hukuk uyuşmazlıklarını çözümler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki karar süreçlerinde problem çözme ve karar verme becerilerini uygular. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı hukuk sistemleri ve uygulamaları arasında mukayeseli analizler yapar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki konulara ilişkin özgün akademik çalışmalar ve bilimsel katkılar sunar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuki sorunları eleştirel bakış açısıyla inceler ve hukuki argümanları değerlendirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mevcut hukuk kurallarını eleştirerek alternatif çözüm önerileri sunar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuki meseleleri mevcut olan ve olması gereken hukuk bağlamında değerlendirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özel hukuk alanında bilimsel projeler geliştirir ve akademik yayınlar üretir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak günceller. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hukuki normların tarihsel gelişimini ve güncel değişiklikleri takip eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hukuki argümanlarını akademik düzeyde, Türkçe ve İngilizce olarak etkili şekilde sunar. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel bilgileri ve gelişmeleri uzman hukukçular ile paylaşır ve akademik tartışmalara katkı sunar. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki karar süreçlerinde etik ilkeleri gözetir ve adil çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki uyuşmazlıkların çözümünde alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer hazırlama sürecinin incelenmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Seminer konusunun belirlenmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kaynak araştırması - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kaynak araştırması - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kaynak araştırması - 3 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İçerik oluşturma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Ön yazıma başlama | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sürecin değerlendirilmesi, eksiklerin giderilmesi - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sürecin değerlendirilmesi, eksiklerin giderilmesi - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bulguları değerlendirme ve sonucun yazımı - 1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Bulguları değerlendirme ve sonucun yazımı - 2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İlk okuma ve değerlendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Eksiklerin tamamlanması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Son kontrol | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 205 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,20 | ||
AKTS | 8 AKTS |