ÖHS700 Seminer

8 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÖHS700
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖMER KORKUT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ÖMER KORKUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH BİLGİLİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ZEKİ OKUR (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. DURSUN ALİ DEMİRBOĞA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. NURCİHAN ÖZDOĞAN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi CEMRE TÜYSÜZ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Seda ARSLAN DURMUŞ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu çalışmanın amacı öğrencinin uzmanlaşmayı seçtiği alan ile ilgili bilgiye erişme, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Seminer konusu belirleme, içeriğin planlanması, raporlama, tez yazmaya başlamadan önce aynı süreci seminer üzerinde uygulayarak tecrübe edinme

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Odman Boztosun, Ayşe / Sert Sütçü, Selin / Kaya, Oğuzhan: Hukukta Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır?, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2022.

Notlar

Yıldız, Burçak: Hukuk Alanında Tez veya Makale Yazarken -Şekle İlişkin Olarak- Dikkat Edilmesi Gereken Bazı Hususlar Hakkında, Ankara Barosu Dergisi, 78 (4), s. 157-215.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanabilme becerisi kazanır.
ÖÇ02 Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır.
ÖÇ03 Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
ÖÇ04 Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özel hukuk alanında temel hukuk kurallarına ve hukuk metodolojisine yönelik yeterli teorik bilgiye sahip olma
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hukuki sorunları tespit ve teşhis edebilme
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tespit edilen hukuki sorunlara çözüm üretebilmek için hukuki yorum yöntemlerini etkin şekilde kullanabilme, çözüm odaklı analiz ve sentez yapabilme, strateji geliştirebilme
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hukuki sorunlar üzerine araştırma yapabilme ve düşünce geliştirme yeterliliğine sahip olma 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık hukuki sorunları çözmek için bireysel olarak ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bakış açısı ile hukuki sorunları mevcut olan ve olması gereken hukuk bakımından ayrı ayrı değerlendirebilme
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Özel hukuk alanındaki teknik hukuk bilgisini Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ya da yazılı şekilde kullanabilme, belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatabilme 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilme, teknik hukuk bilgisini sürekli olarak geliştirme ve güncelleme, bu amaç doğrultusunda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çeşitli hukuk sistemleri arasında mukayeseli şekilde inceleme ve araştırma yapabilme 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özel hukuk alanında belirli bir hukuki sorun hakkında bilimsel araştırma yapabilmek için akademik çalışma yöntemlerine hâkim olma 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyinde elde etmiş olduğu bilgileri uzmanlık düzeyinde derinleştirme 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özel hukuk alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirerek ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütme yetkinliğine sahip olma 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Özel hukuk alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahip olma
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özel hukuk alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanma 4
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özel hukuk alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme ve uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak çözme becerisine sahip olma
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel hukuk alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, farklı seviyelerde, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarma yetkinliğine sahip olma 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Özel hukuk alanına ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilmek, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer almak ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip olma 2
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özel hukuk alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme ve bunları öğretme ve denetleme yetkinliğine sahip olma
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bunlarla ilgili normları eleştirme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değişmesi için girişimde bulunma yetkinliğine sahip olma
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel hukuk alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülemeyen karmaşık durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirme ve sorumluluk alarak çözüm üretme yetkinliğine sahip olma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer hazırlama sürecinin incelenmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Seminer konusunun belirlenmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Kaynak araştırması - 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
4 Kaynak araştırması - 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
5 Kaynak araştırması - 3 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
6 İçerik oluşturma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Ön yazıma başlama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Sürecin değerlendirilmesi, eksiklerin giderilmesi - 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Sürecin değerlendirilmesi, eksiklerin giderilmesi - 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Bulguları değerlendirme ve sonucun yazımı - 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Bulguları değerlendirme ve sonucun yazımı - 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 İlk okuma ve değerlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Eksiklerin tamamlanması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Son kontrol Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 9 9
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 197
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,88
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 08:58