ÖHS700 Seminer

8 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ÖHS700
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÖMER KORKUT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ÖMER KORKUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÖMER KORKUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH BİLGİLİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH BİLGİLİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ZEKİ OKUR (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ZEKİ OKUR (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. HAKAN ALBAYRAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. DURSUN ALİ DEMİRBOĞA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. DURSUN ALİ DEMİRBOĞA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. NURCİHAN ÖZDOĞAN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. NURCİHAN ÖZDOĞAN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ARİFE ÖZGE YENİCE CEYLAN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi CEMRE TÜYSÜZ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi CEMRE TÜYSÜZ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Seda ARSLAN DURMUŞ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Seda ARSLAN DURMUŞ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Seminer dersi, yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin bilimsel araştırma ve akademik sunum yapma becerilerini geliştirmeyi amaçlayan bir derstir. Bu ders kapsamında öğrenciler, belirli bir hukuk alanında literatür taraması yaparak derinlemesine araştırma yürütür, analizlerini sunar ve akademik tartışmalara katılır. Ayrıca, eleştirel düşünme, akademik yazım ve etkili sunum teknikleri konularında yetkinlik kazanmaları hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

1. Bilimsel Araştırma Sürecine Giriş, 2. Literatür Taraması ve Kaynak Kullanımı, 3. Akademik Yazım ve Sunum Teknikleri, 4. Seminer Çalışmalarının Planlanması ve Uygulanması, 5. Hukukta Güncel Gelişmeler ve Akademik Tartışmalar, 6. Tez Çalışmalarına Katkı ve Akademik Yayın Süreci

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Odman Boztosun, Ayşe / Sert Sütçü, Selin / Kaya, Oğuzhan: Hukukta Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır?, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2022.

Notlar

Yıldız, Burçak: Hukuk Alanında Tez veya Makale Yazarken -Şekle İlişkin Olarak- Dikkat Edilmesi Gereken Bazı Hususlar Hakkında, Ankara Barosu Dergisi, 78 (4), s. 157-215.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanıyla ilgili temel kavramları, teorileri ve literatürü tanımlar.
ÖÇ02 Okuduğu kaynakları özetler.
ÖÇ03 Okuduğu kaynakların temel argümanlarını açıklar.
ÖÇ04 Akademik araştırma yöntemlerini kullanarak belirlediği konuyu araştırır.
ÖÇ05 Farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri mukayese ederek eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
ÖÇ06 Literatürden yola çıkarak özgün çıkarımlarda bulunur.
ÖÇ07 Araştırmasını akademik yazım kurallarına uygun olarak raporlar.
ÖÇ08 Araştırmasını sunum tekniklerini kullanarak sözlü şekilde sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özel hukuk alanındaki temel kavramları, hukuk kurallarını ve hukuk metodolojisini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hukuki normları, kuramları ve güncel gelişmeleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hukuk literatürünü ulusal ve uluslararası düzeyde takip edip sistematik olarak analiz eder. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hukuki konular üzerine bilimsel araştırma ve akademik çalışma yöntemlerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hukuk disiplinleri arasındaki ilişkileri inceleyerek farklı alanlardan gelen bilgileri bütünleştirir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hukuki yorum yöntemlerini kullanarak özel hukuk uyuşmazlıklarını çözümler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hukuki karar süreçlerinde problem çözme ve karar verme becerilerini uygular.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Özel hukuk alanındaki teknik bilgiyi Türkçe ve İngilizce olarak yazılı ve sözlü şekilde etkili kullanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hukuki meseleleri bağımsız olarak araştırır ve akademik çalışmalarda etkin rol alır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özel hukuk uygulamalarında karşılaşılan karmaşık durumlar için sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel hukuk alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı seviyelerde yazılı, sözlü ve görsel olarak ifade eder. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel araştırma süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu ilkeleri uygular.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hukuk alanına ilişkin yabancı kaynakları takip eder ve akademik çalışmaları uluslararası düzeyde paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uluslararası akademik topluluklarla iş birliği yaparak bilimsel bilgi üretimine katkı sunar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hukuki sorunları eleştirel bakış açısıyla değerlendirerek alternatif çözümler geliştirir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mukayeseli hukuk perspektifinden yararlanarak farklı hukuk sistemlerini karşılaştırır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hukuki uygulamalarda etik ilkeleri gözetir ve mesleki sorumluluk bilinciyle hareket eder.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Özel hukuk alanında araştırmalar yaparak akademik literatüre katkı sunar. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hukuki uyuşmazlıklarda alternatif çözüm yöntemlerini uygular ve yorumlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer hazırlama sürecinin incelenmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Seminer konusunun belirlenmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Kaynak araştırması - 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
4 Kaynak araştırması - 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
5 Kaynak araştırması - 3 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
6 İçerik oluşturma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Ön yazıma başlama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Sürecin değerlendirilmesi, eksiklerin giderilmesi - 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Sürecin değerlendirilmesi, eksiklerin giderilmesi - 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Bulguları değerlendirme ve sonucun yazımı - 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Bulguları değerlendirme ve sonucun yazımı - 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 İlk okuma ve değerlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Eksiklerin tamamlanması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Son kontrol Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 9 9
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 197
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,88
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 09:47