Genel Bilgi
Kod | FDB703 |
Ad | İslam'ın Klasık Çağında Felsefe |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TUNA TUNAGÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TUNA TUNAGÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İslam Felsefesinin oluşumu ve ilk üç yüzyıldaki durumu hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği
İslam Felsefesi Tarihi (I.-III. Yüzyıllar)
Dersin Ön Koşulu
İlkçağ Felsefesi, Mantık ve Kelam derslerini almış ve bu derslerden başarılı almış olmak.
Kaynaklar
Hasan H. Bircan, İslam Felsefesi Tarihine Giriş
Notlar
Ömer Türker, İslam Felsefesine Konusal Giriş M. Cüneyt Kaya, İslam Felsefesi: Tarih ve Problemler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İslam felsefesinin mahiyetini kavrar. |
ÖÇ02 | İslam felsefesinin oluşum süreçlerini bilir. |
ÖÇ03 | İslam dünyasındaki felsefi yapı ve kültürleri bilir. |
ÖÇ04 | İlk İslam filozoflarından İbn Sina felsefesi ve etkilerine kadar, İslam felsefesinin ilk üç yüzyılını ayrıntılı olarak bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Felsefe ve İslam felsefesi kavramlarının mahiyeti | Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
2 | İslam dünyasında felsefenin oluşum nedenleri | Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
3 | Felsefi literatürün Arapçaya tercüme edilme süreci | Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
4 | Ortaçağda Felsefe Okulları ve Felsefi Kültür | Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
5 | İslam Felsefesinin Yapısı: Kaynaklar | Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
6 | İslam Felsefesinin Yapısı: Ekoller | Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
7 | İslam Felsefesinin Özgünlüğü Üzerine Tartışmalar | Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerine çalışır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sistematik dönem öncesinde felsefe | Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
10 | İlk Sistematik Filozof: Kindi | Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
11 | Tabip ve Filozof: Ebu Bekir er-Razi | Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
12 | Meşşailerin Gerçek Öncüsü: Farabi | Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
13 | Filozofların Üstadı: İbn Sina | Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
14 | İbn Sina'nın İslam Düşüncesine Etkisi | Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
15 | İbn Sina'nın Yahudi ve Hristiyan Düşüncesine Etkisi | Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerini okur. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerine çalışır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabının ve yardımcı kitapların ilgili bölümlerine çalışır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |