Genel Bilgi
Kod | GRS203 |
Ad | Özgünbaskı 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Özgün baskıresim dersinde öğrencilerin geleneksel ve çağdaş çoğaltma tekniklerinin kuramsal ve uygulamalı olarak öğretilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği
Özgün Baskıresim Sanatının: Tarihi,gelişim evreleri,sanatı-sanatçıları ve teknikleri ile ilgili kuramsal bilgiler verilir.Baskıresim tekniklerinden:Şablon,Monotipi,Linolyum,Ağaç,Gravür,Serigrafi,Litografi,Kolografi ve Çağdaş Çoğaltma teknikleri ile ilgili kuramsal bilgiler verilir.Söz konusu tekniklerden atölye koşullarına uygun olan tekniklerle tek ve çok renkli,tek veya çok kalıpla özgün baskıresim uygulama çalışmaları yapılması amaçlanır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
The Complete Printmaker, John Ross, Clare Romano, Tim Ross, Free Press, ABD 1990 Printmaking, History and Process, Donald Saff, Deli Sacilotto, Wadsworth Publishing, ABD, 1978
Notlar
Tahta Baskı Sanatı, Gören Bulut, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel sanatlar Fakültesi, İzmir,1994
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Özgün Baskıresim sanatının,tanımını,tarihçesini ve gelişim evrelerini bilir. |
ÖÇ02 | Baskıresim atölyelerinin nasıl bir fiziksel donanıma sahip olması gerektiğini bilir. |
ÖÇ03 | Baskıresimin tüm teknik araç-gereçlerini bilir. |
ÖÇ04 | Özgün Baskıresim tekniklerini kuramsal ve uygulamalı olarak bilir. |
ÖÇ05 | Özgün bir tasarımı tek veya çok kalıp yöntemi kullanarak, geleneksel tekniklerle basıp çoğaltır. |
ÖÇ06 | Hangi baskıresim tekniklerinin bir arada deneysel olarak kullanılabileceğinin keşfi ve de olanaklarını araştırır |
ÖÇ07 | Baskıresimde çağdaş çoğaltma tekniklerini kullanmak için yeni gelişen teknolojileri araştırır. |
ÖÇ08 | İlköğretim ve Ortaöğretim kurumlarında atölye koşullarına uygun olarak ,hangi baskıresim tekniklerinin,hangi araç-gereçlerle ve nasıl uygulanabileceğini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | 2 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma,Özgün Baskıresim dersi ve içeriğinin tanıtımı | Kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Özgün Baskıresim Sanatı Tarihi | Kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Çağdaş Özgün Baskıresim Sanatı | Kuramsal araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Özgün Baskıresim Tasarım Oluşturma l | Yapıt inceleme,Araç-Gereç Hazırlığı,Tasarım Denemeleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Özgün Baskıresim Tasarım Oluşturma lI | Yapıt inceleme,Araç-Gereç Hazırlığı,Tasarım Denemeleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Kolaj Tekniğine Giriş | Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
7 | Kolaj Tekniği - UYGULAMA | Tasarım Oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Değerlendirme | Tasarım Oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
9 | Şablon Baskı Tekniğine Giriş | Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
10 | Şablon Baskı Tekniği - UYGULAMA | Tasarım Oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
11 | Monotipi Baskı Tekniğine Giriş | Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
12 | Monobaskı Tekniği Yöntem ve Uygulama Metodları | Tasarım Oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Monobaskı Tekniği Uygulama l (Siyah-Beyaz Metod) | Tasarım Oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Monobaskı Tekniği Uygulama ll (Renkli Metod) | Tasarım Oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Linol Baskı Tekniğine Giriş | Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |