GRS203 Özgünbaskı 1

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS203
Ad Özgünbaskı 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Özgün baskıresim dersinde öğrencilerin geleneksel ve çağdaş çoğaltma tekniklerinin kuramsal ve uygulamalı olarak öğretilmesi amaçlanır.

Dersin İçeriği

Özgün Baskıresim Sanatının: Tarihi,gelişim evreleri,sanatı-sanatçıları ve teknikleri ile ilgili kuramsal bilgiler verilir.Baskıresim tekniklerinden:Şablon,Monotipi,Linolyum,Ağaç,Gravür,Serigrafi,Litografi,Kolografi ve Çağdaş Çoğaltma teknikleri ile ilgili kuramsal bilgiler verilir.Söz konusu tekniklerden atölye koşullarına uygun olan tekniklerle tek ve çok renkli,tek veya çok kalıpla özgün baskıresim uygulama çalışmaları yapılması amaçlanır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

The Complete Printmaker, John Ross, Clare Romano, Tim Ross, Free Press, ABD 1990 Printmaking, History and Process, Donald Saff, Deli Sacilotto, Wadsworth Publishing, ABD, 1978

Notlar

Tahta Baskı Sanatı, Gören Bulut, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel sanatlar Fakültesi, İzmir,1994


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Özgün Baskıresim sanatının,tanımını,tarihçesini ve gelişim evrelerini bilir.
ÖÇ02 Baskıresim atölyelerinin nasıl bir fiziksel donanıma sahip olması gerektiğini bilir.
ÖÇ03 Baskıresimin tüm teknik araç-gereçlerini bilir.
ÖÇ04 Özgün Baskıresim tekniklerini kuramsal ve uygulamalı olarak bilir.
ÖÇ05 Özgün bir tasarımı tek veya çok kalıp yöntemi kullanarak, geleneksel tekniklerle basıp çoğaltır.
ÖÇ06 Hangi baskıresim tekniklerinin bir arada deneysel olarak kullanılabileceğinin keşfi ve de olanaklarını araştırır
ÖÇ07 Baskıresimde çağdaş çoğaltma tekniklerini kullanmak için yeni gelişen teknolojileri araştırır.
ÖÇ08 İlköğretim ve Ortaöğretim kurumlarında atölye koşullarına uygun olarak ,hangi baskıresim tekniklerinin,hangi araç-gereçlerle ve nasıl uygulanabileceğini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. 2
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma,Özgün Baskıresim dersi ve içeriğinin tanıtımı Kuramsal araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Özgün Baskıresim Sanatı Tarihi Kuramsal araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Çağdaş Özgün Baskıresim Sanatı Kuramsal araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Özgün Baskıresim Tasarım Oluşturma l Yapıt inceleme,Araç-Gereç Hazırlığı,Tasarım Denemeleri Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Özgün Baskıresim Tasarım Oluşturma lI Yapıt inceleme,Araç-Gereç Hazırlığı,Tasarım Denemeleri Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Kolaj Tekniğine Giriş Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
7 Kolaj Tekniği - UYGULAMA Tasarım Oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Değerlendirme Tasarım Oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
9 Şablon Baskı Tekniğine Giriş Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
10 Şablon Baskı Tekniği - UYGULAMA Tasarım Oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
11 Monotipi Baskı Tekniğine Giriş Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
12 Monobaskı Tekniği Yöntem ve Uygulama Metodları Tasarım Oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Monobaskı Tekniği Uygulama l (Siyah-Beyaz Metod) Tasarım Oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Monobaskı Tekniği Uygulama ll (Renkli Metod) Tasarım Oluşturma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Linol Baskı Tekniğine Giriş Kuramsal araştırma,Araç-Gereç Hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 30.09.2024 02:19