Genel Bilgi
Kod | GRS221 |
Ad | İş İletişimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET CİHAN YAVUZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET CİHAN YAVUZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Grafik tasarım ajansları ve ilgili iş dünyası içinde ihtiyaç duyulan günlük iletişim yetkinliklerinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriği
İletişim kavramı, önemi; iletişim süreci, iletişim türleri, sözlü, sözsüz iletişim, beden dili; yazılı iletişim, sunum becerileri, dinleme becerileri, telefonda iletişim.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Yatkın, Ahmet (2015), Halkla İlişkiler ve İletişim, Nobel Akademik Yayıncılık
Notlar
Öğretim elemanı ders notları ve sunular
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim kavramını ve önemini tanımlar ve iş dünyası bağlamında analiz eder. |
ÖÇ02 | İletişim türlerini ve süreçlerini açıklar ve uygun iletişim stratejilerini seçer. |
ÖÇ03 | Etkili dinleme tekniklerini kullanarak anlamlı geri bildirim verir. |
ÖÇ04 | Sözsüz iletişimde beden dili ve jest-mimikleri etkili bir şekilde kullanır. |
ÖÇ05 | Telefonda etkili iletişim tekniklerini kullanarak profesyonel görüşmeler gerçekleştirir. |
ÖÇ06 | İş dünyasında yazılı iletişim türlerini kullanarak etkili ve profesyonel belgeler hazırlar. |
ÖÇ07 | Sunum becerilerini kullanarak ikna edici ve etkili sunumlar yapar. |
ÖÇ08 | Çatışma çözme ve müzakere tekniklerini kullanarak iş dünyasında etkili iletişim kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş İletişimine Giriş | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
2 | İletişim ve Yönetimi | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
3 | İletişimin Özellikleri | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
4 | İletişim Süreci | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
5 | İletişim Sürecinin Öğeleri-1 | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
6 | İletişim Sürecinin Öğeleri-2 | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
7 | İletişim Sürecinin Öğeleri-3 | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ders kitabını ve ders notlarını okuma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İletişim Türleri | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
10 | Sözlü İletişim | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
11 | Dinleme Becerileri | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
12 | Sözsüz İletişim | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
13 | Yazılı İletişim | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
14 | Telefonda İletişim | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
15 | Sunum Becerileri | Ders kitabının ilgili bölümünü okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ders kitabını ve ders notlarını okuma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | Ders kitabını ve ders notlarını okuma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |