GRS209 Grafik Tasarım Tarihi 1

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS209
Ad Grafik Tasarım Tarihi 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Grafik Sanatlar/Tasarım hakkında temel kuramsal alt yapıya sahip olabilmesi, Grafik Sanatlara/Tasarıma ait tarihsel örneklerle güncel örnekler arasında bağlantı kurabilmesi, Alanla ilgili yapacağı uygulamalara temel oluşturan kuramsal bilgiyi seçebilmesi, Literatür araştırması yapabilme ve kaynakları doğru kullanıp yazınsal ve sözlü olarak aktarabilme bilgi ve becerisine sahip olabilmesi

Dersin İçeriği

Yazının icadından, endüstri devrimine kadar grafik sanatların / tasarımın gelişimi

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

A History Of Grafik Design; Philip B. Meggs, John Willey and Sons, 1998 Yazı, İnsanlığın Belleği, YKY, Georges Jean, İstanbul-2002 İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer, Dost Kitabevi, Ankara-1997 Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Hasan Fehmi Ketenci ve Can Bilgili, Beta Basım A.Ş., İstanbul-2006 Yazı Kitabı, Carl Faulmann, İş Bankası Kültür Yayınları Kayıp Yazılar ve Diller, Johannes Friedrich, Arkeloji ve Sanat Yayınları, İstanbul-2000

Notlar

A History Of Grafik Design; Philip B. Meggs, John Willey and Sons, 1998 Yazı, İnsanlığın Belleği, YKY, Georges Jean, İstanbul-2002 İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer, Dost Kitabevi, Ankara-1997 Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Hasan Fehmi Ketenci ve Can Bilgili, Beta Basım A.Ş., İstanbul-2006 Yazı Kitabı, Carl Faulmann, İş Bankası Kültür Yayınları Kayıp Yazılar ve Diller, Johannes Friedrich, Arkeloji ve Sanat Yayınları, İstanbul-2000


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik Sanatlar/Tasarım hakkında temel kuramsal alt yapıya sahip olur.
ÖÇ02 Grafik Sanatlara/Tasarıma ait tarihsel örneklerle güncel örnekler arasında bağlantı kurar.
ÖÇ03 Alanla ilgili yapacağı uygulamalara temel oluşturan kuramsal bilgiyi seçer.
ÖÇ04 Literatür araştırması yapabilme ve kaynakları doğru kullanıp yazınsal ve sözlü olarak aktarabilme bilgi ve becerisine sahip olur.
ÖÇ05 Teknolojinin gelişimi ile grafik tasarımın gelişimi arasındaki paralellik ekseninde grafik tasarım tarihini yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı ve ders içeriği hakkında bilgi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yazının icadı Mezapotamya ve Mısır uygarlıkları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Alfabenin ortaya çıkışı Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Asyada yazı. Kağıt ve ilk baskı teknikleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Asyada yazı. Kağıt ve ilk baskı teknikleri 2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Doğu ve Batı kaynaklı süslemeli el yazıları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Genel konu tekrarı Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Baskının Avrupaya Gelişi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Rönesansda grafik tasarım Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Rönesansda grafik tasarım 2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tipografi dehalarının çağı Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Endüstri devrimi ve grafik tasarım Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Endüstri devrimi sonrası tasarımda yenilikler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel konu tekrarı 2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 2 Kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:08