Genel Bilgi
Kod | GRS209 |
Ad | Grafik Tasarım Tarihi 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Grafik Sanatlar/Tasarım hakkında temel kuramsal alt yapıya sahip olabilmesi, Grafik Sanatlara/Tasarıma ait tarihsel örneklerle güncel örnekler arasında bağlantı kurabilmesi, Alanla ilgili yapacağı uygulamalara temel oluşturan kuramsal bilgiyi seçebilmesi, Literatür araştırması yapabilme ve kaynakları doğru kullanıp yazınsal ve sözlü olarak aktarabilme bilgi ve becerisine sahip olabilmesi
Dersin İçeriği
Yazının icadından, endüstri devrimine kadar grafik sanatların / tasarımın gelişimi
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
A History Of Grafik Design; Philip B. Meggs, John Willey and Sons, 1998 Yazı, İnsanlığın Belleği, YKY, Georges Jean, İstanbul-2002 İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer, Dost Kitabevi, Ankara-1997 Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Hasan Fehmi Ketenci ve Can Bilgili, Beta Basım A.Ş., İstanbul-2006 Yazı Kitabı, Carl Faulmann, İş Bankası Kültür Yayınları Kayıp Yazılar ve Diller, Johannes Friedrich, Arkeloji ve Sanat Yayınları, İstanbul-2000
Notlar
A History Of Grafik Design; Philip B. Meggs, John Willey and Sons, 1998 Yazı, İnsanlığın Belleği, YKY, Georges Jean, İstanbul-2002 İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer, Dost Kitabevi, Ankara-1997 Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Hasan Fehmi Ketenci ve Can Bilgili, Beta Basım A.Ş., İstanbul-2006 Yazı Kitabı, Carl Faulmann, İş Bankası Kültür Yayınları Kayıp Yazılar ve Diller, Johannes Friedrich, Arkeloji ve Sanat Yayınları, İstanbul-2000
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafik Sanatlar/Tasarım hakkında temel kuramsal alt yapıya sahip olur. |
ÖÇ02 | Grafik Sanatlara/Tasarıma ait tarihsel örneklerle güncel örnekler arasında bağlantı kurar. |
ÖÇ03 | Alanla ilgili yapacağı uygulamalara temel oluşturan kuramsal bilgiyi seçer. |
ÖÇ04 | Literatür araştırması yapabilme ve kaynakları doğru kullanıp yazınsal ve sözlü olarak aktarabilme bilgi ve becerisine sahip olur. |
ÖÇ05 | Teknolojinin gelişimi ile grafik tasarımın gelişimi arasındaki paralellik ekseninde grafik tasarım tarihini yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve ders içeriği hakkında bilgi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yazının icadı Mezapotamya ve Mısır uygarlıkları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Alfabenin ortaya çıkışı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Asyada yazı. Kağıt ve ilk baskı teknikleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Asyada yazı. Kağıt ve ilk baskı teknikleri 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Doğu ve Batı kaynaklı süslemeli el yazıları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Genel konu tekrarı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Baskının Avrupaya Gelişi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Rönesansda grafik tasarım | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Rönesansda grafik tasarım 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tipografi dehalarının çağı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Endüstri devrimi ve grafik tasarım | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Endüstri devrimi sonrası tasarımda yenilikler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel konu tekrarı 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları 2 | Kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |