Genel Bilgi
Kod | GRS227 |
Ad | Yazılı Anlatım 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYŞEHAN DENİZ ABİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYŞEHAN DENİZ ABİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Akademik dil öğrenme yöntemlerini örneklerle tanıtmak, Akademik dil kullanımının temellerini aktarmak, Akademik dil kullanımını örneklerle açıklamak, Sonuçları ve yorumları akademik bir üslup ve biçimde raporlamak
Dersin İçeriği
Türk dilinin doğru kullanımı ve yazımı konusunda gelişmişlik sağlamak ve bunu uygulamaya geçirmektir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türk Dili Sözlu ve Yazılı Anlatım El Kitabı Yazarlar Gulten Kuçukbasmacı, M.FatihAlkayış, OmrumIşıkay, HasanOzer,AlpayAslan, MustafaDurmuş, M.FatihKanter, UmitEker, SuerEker, BeyhanKanter, Tuba Işınsu Durmuş, KazımYılmaz, HalilAdıyaman
Notlar
Türk Dili Sözlu ve Yazılı Anlatım El Kitabı Yazarlar Gulten Kuçukbasmacı, M.FatihAlkayış, OmrumIşıkay, HasanOzer,AlpayAslan, MustafaDurmuş, M.FatihKanter, UmitEker, SuerEker, BeyhanKanter, Tuba Işınsu Durmuş, KazımYılmaz, HalilAdıyaman
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilinmeyen kelimelerin anlamlarını bağlamdan tahmin eder, |
ÖÇ02 | Bileşik karmaşık cümle yapılarını ve akademik ifadeleri kullanır, |
ÖÇ03 | Akademik yazılardaki okuyucu, hitap ve amacı belirler, |
ÖÇ04 | Akademik yazılardaki anlam düzenlemesi, bağıntı ve anlam birliğini inceler, |
ÖÇ05 | Özgün özet yazma konusunda deneyimli hale gelir ve bu edinimi kalıcı olarak sağlar. |
ÖÇ06 | Anlamı koruyarak tekrar yazar, |
ÖÇ07 | Akademik yazı yazma kurallarını uygular, |
ÖÇ08 | Akademik dilde bir metin yazar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | 4 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | 1. Tutulan notları cümle haline getirmek 2. Cümlelerin yapısını ve anlamını incelemek ve düzeltmek 3. Basit ve karmaşık bileşik cümle yazmak 4. Bağlaçlar kullanarak karmaşık bileşik cümle yazmak | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | 1. Paragraf yapısını çözümlemek 2. Bir paragrafta bağıntıyı fark etmek 3. Bağıntı (1): Zamirler ve belirteçler | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
4 | Paragraf için giriş ve sonuç cümleleri yazmak | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
5 | 1. İlgeç öbeği kullanarak tanım cümleleri yazmak 2. Tanımların yapısı (1): İsim ve ilgeç öbeği | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
6 | 1. Sıfat tümceleri kullanarak tanım cümleleri yazmak 2. Tanımların yapısı (1): İsim ve sıfat tümceleri | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
7 | Tanım içeren bir paragraf yazmak | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | 1. Çözümleyerek, planlayarak ve tutulan notları kullanarak bir paragraf oluşturmak 2. Bağıntı (2): Zarf kullanarak bir cümlede bağlam oluşturmak ve cümleye bilgi eklemek | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
10 | Betimleme paragrafı yazmak | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Tekrar ve dönüt | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | 1. Not tutma yöntemlerini çözümlemek ve kullanmak 2. Özet yazmak için kullanılan kelimeleri ve ifadeleri belirlemek ve kullanmak 3. İsim öbeği (1): anahtar isimleri ve belirteçleri kullanarak düşünceleri özetlemek 4. İsim öbeği (2): Uzun cümleleri anlamı koruyarak tekrar yazmak | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
13 | Kısa bir akademik metnin özetini yazmak | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tekrar ve dönüt 1 | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tekrar ve dönüt 2 | Örnek İnceleme, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |