GRS227 Yazılı Anlatım 1

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS227
Ad Yazılı Anlatım 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYŞEHAN DENİZ ABİK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. AYŞEHAN DENİZ ABİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Akademik dil öğrenme yöntemlerini örneklerle tanıtmak, Akademik dil kullanımının temellerini aktarmak, Akademik dil kullanımını örneklerle açıklamak, Sonuçları ve yorumları akademik bir üslup ve biçimde raporlamak

Dersin İçeriği

Türk dilinin doğru kullanımı ve yazımı konusunda gelişmişlik sağlamak ve bunu uygulamaya geçirmektir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Türk Dili Sözlu ve Yazılı Anlatım El Kitabı Yazarlar Gulten Kuçukbasmacı, M.FatihAlkayış, OmrumIşıkay, HasanOzer,AlpayAslan, MustafaDurmuş, M.FatihKanter, UmitEker, SuerEker, BeyhanKanter, Tuba Işınsu Durmuş, KazımYılmaz, HalilAdıyaman

Notlar

Türk Dili Sözlu ve Yazılı Anlatım El Kitabı Yazarlar Gulten Kuçukbasmacı, M.FatihAlkayış, OmrumIşıkay, HasanOzer,AlpayAslan, MustafaDurmuş, M.FatihKanter, UmitEker, SuerEker, BeyhanKanter, Tuba Işınsu Durmuş, KazımYılmaz, HalilAdıyaman


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilinmeyen kelimelerin anlamlarını bağlamdan tahmin eder,
ÖÇ02 Bileşik karmaşık cümle yapılarını ve akademik ifadeleri kullanır,
ÖÇ03 Akademik yazılardaki okuyucu, hitap ve amacı belirler,
ÖÇ04 Akademik yazılardaki anlam düzenlemesi, bağıntı ve anlam birliğini inceler,
ÖÇ05 Özgün özet yazma konusunda deneyimli hale gelir ve bu edinimi kalıcı olarak sağlar.
ÖÇ06 Anlamı koruyarak tekrar yazar,
ÖÇ07 Akademik yazı yazma kurallarını uygular,
ÖÇ08 Akademik dilde bir metin yazar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. 4
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 1. Tutulan notları cümle haline getirmek 2. Cümlelerin yapısını ve anlamını incelemek ve düzeltmek 3. Basit ve karmaşık bileşik cümle yazmak 4. Bağlaçlar kullanarak karmaşık bileşik cümle yazmak Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 1. Paragraf yapısını çözümlemek 2. Bir paragrafta bağıntıyı fark etmek 3. Bağıntı (1): Zamirler ve belirteçler Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
4 Paragraf için giriş ve sonuç cümleleri yazmak Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
5 1. İlgeç öbeği kullanarak tanım cümleleri yazmak 2. Tanımların yapısı (1): İsim ve ilgeç öbeği Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
6 1. Sıfat tümceleri kullanarak tanım cümleleri yazmak 2. Tanımların yapısı (1): İsim ve sıfat tümceleri Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
7 Tanım içeren bir paragraf yazmak Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 1. Çözümleyerek, planlayarak ve tutulan notları kullanarak bir paragraf oluşturmak 2. Bağıntı (2): Zarf kullanarak bir cümlede bağlam oluşturmak ve cümleye bilgi eklemek Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
10 Betimleme paragrafı yazmak Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Tekrar ve dönüt Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 1. Not tutma yöntemlerini çözümlemek ve kullanmak 2. Özet yazmak için kullanılan kelimeleri ve ifadeleri belirlemek ve kullanmak 3. İsim öbeği (1): anahtar isimleri ve belirteçleri kullanarak düşünceleri özetlemek 4. İsim öbeği (2): Uzun cümleleri anlamı koruyarak tekrar yazmak Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
13 Kısa bir akademik metnin özetini yazmak Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Tekrar ve dönüt 1 Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Tekrar ve dönüt 2 Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:08