GRA311 Reklam Grafiği

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRA311
Ad Reklam Grafiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Reklamcılığın temel kavramlarının tanıtılması, reklamcılıkta disiplin,araştırma ve yaratıcı düşünce ile kampanya planlaması ve uygulaması.

Dersin İçeriği

Reklamın tanımı ve türleri, ürün hizmet tanıtımları ve reklam kampanyaları hakkında bilgi verilmesi, öne çıkan yaratıcı reklam kampanyalarının ve tasarımcılarının tutumlarının incelenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Grafik Tasarımda Üretim Teknikleri , Emre BECER Görsel iletişim ve Grafik tasarım.E. Becer Teknik çizim ve Perspektif H.Kılıçkan,

Notlar

Archive Magazine, Fotoshop Magazin, Grafik tasarım dergileri, Bak dergileri, Grafik Meslekleri birliği dergileri, Etiket dergileri.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grup çalışması yapar.
ÖÇ02 Bilgi edinme ve araştırma yöntemlerini kullanır.
ÖÇ03 Edindiği bilgileri tasarımlarında uygulamaya dökebilecek diyalektik ilişkiyi kurar.
ÖÇ04 Grafik tasarım ilke ve yöntemlerini kullanarak ürün oluşturur.
ÖÇ05 Reklamın bir yaratıcı fikir planlama işi olduğunu kavrar.
ÖÇ06 Yaratıcı ve eleştirel yaklaşımla, stratejiyi görsel ve sözel dile aktarma ve sunma becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. 3
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve ders içeriğine dair bilgi verilmesi Örnek uygulama incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
2 Reklamcılık ve önemi. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
3 Reklam: tanımı, türleri, amacı Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
4 Reklam ortamları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
5 Ajans mantığı ile grup oluşturulması. Oluşturulan grupların anlatılan bilgiler doğrultusunda yaratıcı reklam kampanyaları için planlama hazırlıkları. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Grupların kampanya üzerine beyin fırtınası ve araştırmalar yapmaları. Örnek çalışmalar üzerinden yaratıcılık yöntemlerini kullanarak fikir üretmeleri. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
7 Kampanya konuları ile ilgili benzer örneklerin incelenip, anlatılan bilgiler çerçevesinde değerlendirilmesi. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
8 Ara Değerlendirme Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
9 Proje 1. Kampanyalarına yönelik seçilen ürün bazında eskiz çalışmaları. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
10 Proje 1. Kampanyalarına yönelik seçilen ürün bazında eskiz çalışmalarına devam. Tasarım çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
11 Proje 1. Seçilen eskizlerin uygulanması. Tasarım çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Proje 1. Seçilen eskizlerin uygulanmasına devam. Tasarım çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Proje 2. Bir başka tanıtım ürünü için araştırma ve fikir eskizleri Eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
14 Proje 2. Seçilen eskizlerin uygulanması. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
15 Proje 2. Seçilen eskizlerin uygulanmasına devam. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:11