GRS313 Reklam Analizi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS313
Ad Reklam Analizi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Reklamcılığın temel kavramlarının tanıtılması, reklamcılıkta yaratıcı süreçlerin ve reklam söyleminin analiz edilerek öğrenilmesi.

Dersin İçeriği

Reklamın tanımı ve türleri, ürün hizmet tanıtımları ve reklam kampanyaları hakkında bilgi verilmesi, öne çıkan yaratıcı reklam kampanyalarının görsel anlatım stratejilerinin analiz edilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Grafik Tasarımda Üretim Teknikleri , Emre BECER Görsel iletişim ve Grafik tasarım.E. Becer Teknik çizim ve Perspektif H.Kılıçkan,

Notlar

Archive Magazine, Fotoshop Magazin, Grafik tasarım, Etiket dergileri.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Reklamcılığın kuramsal alt yapısını öğrenir.
ÖÇ02 Reklam söylemine karşı analitik bakış açısı geliştirir.
ÖÇ03 Edinilen bilgilerle, tasarımda uygulamaya dökebilecek diyalektik ilişkiyi kurar.
ÖÇ04 Reklam yaratım süreçlerini tanır
ÖÇ05 Grafik tasarım ve reklam mecraları arasındaki ilişkiyi tanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. 4
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, Dersin içeriği üzerine bilgilenme Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Reklam Çözümlemesine Giriş Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Başarılı bir reklam kampanyasının ilkeleri. Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Reklam kampanyalarında ikna yöntemleri. Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Reklamlarda mizah, duygu ve absürtlük kullanımı ve etkileri. Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Hedef kitle, mecra ve ürün kategorisi açısından reklam kampanyaları analizi. Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Reklamlarda medya seçiminin stratejiye etkisini ortaya çıkarma Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Örnek İnceleme, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Reklam kampanyaları analizinde kullanılan yöntemler Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Geleneksel reklam kampanyalarının analizi. Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Dijital reklam kampanyalarının analizi. Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Sosyal reklam kampanyaları analizi Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Politik ve uluslararası reklam kampanyaları analizi. Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Öğrenci sunumları I. Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Öğrenci sunumları II. Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:11