Genel Bilgi
Kod | GRA411 |
Ad | Bilgilendirme Tasarımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ham verilerden oluşan istatistiklerin, tüm ilgili kullanıcılar tarafından kolaylıkla takip edilebilecek ve anlaşılmasını sağlayacak şekilde görselleştirmeler yapmaktır.
Dersin İçeriği
Gündelik yaşantıdan derlenen verilerin akılda kalıcı ve ayırdedilebilir biçimde görselleştirilmesi, ve grafik tasarım, istatistiksel grafik arasındaki ilişkinin incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Richard Saul Wurmann, Information Anxiety What is Exhibition Design, Jan Lorenc - Lee Skolnick - Craig Berger Visual Display of Quantitative Information, Edward Tufte Wayfinding and Signage Design, Chris Calori Wayshowing, Per Mollerup Türkiye Sergicilik ve Fuarcılık Tarihi, Gökhan Akçura Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong Pictograms Icons and Signs, Hübner -Abdullah
Notlar
Richard Saul Wurmann, Information Anxiety What is Exhibition Design, Jan Lorenc - Lee Skolnick - Craig Berger Visual Display of Quantitative Information, Edward Tufte Wayfinding and Signage Design, Chris Calori Wayshowing, Per Mollerup Türkiye Sergicilik ve Fuarcılık Tarihi, Gökhan Akçura Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong Pictograms Icons and Signs, Hübner -Abdullah
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgilendirme Tasarımı ve Grafik Tasarım bağlamında veri kavramının önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Bilgilendirme tasarımında anlaşılırlığı artıran görsel stratejiler geliştirir. |
ÖÇ03 | Veriler ile içerik arasındaki ilişkiyi analiz eder ve uygun görselleştirme yöntemleri uygular. |
ÖÇ04 | Görsel hiyerarşinin işlevsel önemini tanımlar ve uygular. |
ÖÇ05 | Bilgilendirme tasarımındaki çalışma disiplinlerini analiz eder ve uygular. |
ÖÇ06 | Tasarımın temel ilkelerini bilgilendirme tasarımı sürecinde uygular. |
ÖÇ07 | Estetik ve işlevsel açıdan güçlü bilgilendirme tasarımları oluşturur. |
ÖÇ08 | Bilgilendirme tasarımına yönelik araştırmalar yapar ve elde ettiği verileri tasarım sürecinde uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | 3 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgilendirme Tasarımı Tarihsel Gelişim, Türler | Kaynak inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İstatistiksel Grafiklere Giriş İstatistik Okuma Çalışması | Örnek Uygulama İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Proje 01: Verilen İstatistiklerin Görselleştirilmesi | Örnek Uygulama İnceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Proje 01-İçerik Görselleştirme Eskizleri | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Proje 01: Görselleştirme Eskizlemelerine Devam 1 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Proje 01: Görselleştirme Eskizlemelerine Devam 2 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Proje 01: Sunum, Kritik ve Yeni Konu Hakkında bilgi verilmesi | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Değerlendirme: 1.Proje Teslimi | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Proje 02: İstatistiki verilerin görselleştirilmesi, Veri Toplama | Research, Design Sketches | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje 02: Görselleştirme Eskizleri | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Proje 02: Görselleştirme Çalışmaları | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Proje 02: Sunum, Kritik ve Yeni Konu Hakkında bilgi verilmesi | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Proje 03: Görsel Yol Tarifi, Verilerin Toplanması | Araştırma, Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje 03: Görselleştirme Eskizleri 1 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Proje 03: Görselleştirme Çalışmaları 2 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Final sınavı: Proje Teslimi | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final sınavı: Proje Teslimi | Sunum Paftaları Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |