Genel Bilgi
Kod | GSS401 |
Ad | Uluslararası Sanat Müziği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Uluslararası sanat müziğinin normları ve dönemlerinin yapısal özelliklerinin seçkin örneklerle tanıtılması. Farklı müzik örneklerinin ele alınması. Türk müzik sanatı ile batı müziğinin karşılaştırılarak, öğrencide entelektüel birikime katkı sağlanması.
Dersin İçeriği
Uluslararası sanat müziğinin dönemlerin (Rönesans, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş) yapısal özellikleri ile uluslararası müziğin sanatın diğer kolları ile ilişkisinin ortaya konulması seçkin örneklerin izlenip ele alınması. Senfonik orkestrada çalgıların dağılımı ve senfoni müziğinin analizi, dünyada ünlü senfonik eserleri ile konçerto, opera, oratoryo ve balenin incelenmesi. Çağdaş Türk müziğinde öne çıkan yapıtlara genel bir bakış.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Yener, F. (1983). ''Müzik Klavuzu'', Bilgi Yayınevi, ISBN: 9789751407924, Ankara.
Notlar
Yener, F. (1983). ''Müzik Klavuzu'', Bilgi Yayınevi, ISBN: 9789751407924, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğru, dengeli müzik birikimi edinir. |
ÖÇ02 | Dünyanın her yerinde müzik bilgisi özgüveni kazanır. |
ÖÇ03 | Bilgilerini başkasına aktarır. |
ÖÇ04 | Bir eseri yorumlama becerisi edinir. |
ÖÇ05 | Bir müzik eserini eleştirir. |
ÖÇ06 | Öğrendiklerini başkalarına öğretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, ders bilgileri. | Dersin yapısı, işleyişi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Müzik tanımı ve genel tarihçesi. | Müzik tarihine bakış. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çalgı ve söz müziği. | Çalgı ve söz müziğinin farkları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Gotik ve Rönesans dönemi. | Gotik ve Rönesans döneminin müzikteki gelişmeleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Barok dönemi: Vivaldi, Bach. | Barok dönemi müzik gelişmeleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Klasik dönem: Mozart, Beethoven. | Klasik dönem müzik gelişmeleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
7 | Romantik dönem: Chopin, Schubert. | Romantik dönem müzik gelişmeleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çağdaş dönem: Schönbrg, Saygun. | Çağdaş dönem müzik gelişmeleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Türk Müziğinin Yapısı, Çağdaş Müziğimiz. | Türk müziğinin yapı ve özellikleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Müzikal dinamikler. | P, PP, Mf, F, FF , kavramları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Koro, Opera. | Koro ve Operanın işlevleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Senfoni ve Konçerto. | Senfoni ve Konçerto nedir, işlevleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Dünyada Genel Müzik Türleri. | Müzik Türlerine Genel Bakış. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Elektronik müzik. | Elektronik müzik hakkında bilgi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |