GRS410 İllüstrasyon 5

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS410
Ad İllüstrasyon 5
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrenciye illüstrasyonun animasyon ve film endüstrisinde nasıl yer aldığı konuları üzerinde durulur. Matte painting, karakter tasarımı, konsept tasarımı ile ilgili projeler verilir. Amaç illüstrasyonun canlandırma dünyasında hangi şekillerde kullanıldığı ile ilgili bilgi ve deneyim kazandırmaktır. Dijital yöntemler kullanılır.

Dersin İçeriği

Teorik araştırma ve sunum çalışmaları. Malzemeyi tanıma ve çizim egzersizleri, araştırmalar. Alana yönelik özel illüstrasyon çalışmaları.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Dylan Cole, d´artiste Matte Painting: Digital Artists Master Class, 2005. - Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005. - Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009. - Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012. - R,Clanton, Little Big Books: Illustrations for Children´s Picture Books, 2012

Notlar

- Bautista, Traci, Doodles Unleashed: Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Matte painting, karakter tasarımı, konsept tasarımı ile ilgili bilgi ve deneyim sahibi olur.
ÖÇ02 Dijital teknikleri yetkin bir biçimde kullanır.
ÖÇ03 İllüstrasyonun spesifik alanları ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Karakter tasarımları oluşturabilir
ÖÇ05 Arkaplan ve mekan tasarımları gerçekleştirebilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. 4
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Illüstrasyon ve canlandırma alanları ile ilgili anlatım ve malzeme bilgisi verilmesi. Örnek Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Matte Painting projesi için çalışmalara başlanması. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Eskizlerin değerlendirilmesi. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Eskizlerin değerlendirilmesine devam. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 İllüstrasyon çalışmasına geçiş Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Orijinal çalışmayı yürütme süreci Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Orijinal çalışmayı yürütme sürecine devam Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Değerlendirme Sunum Hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
9 Karakter tasarımı için çalışmalara başlanması Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Öğrencilerin topladığı örneklerin incelenmesi ve eskizler. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Tasarım çalışmaları Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Tasarım çalışmalarına devam edilir. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Çalışmaların dijital ortamda uygulanması. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Çalışmaların dijital ortamda uygulanmasına devam. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Baskıya hazırlık ve projenin değerlendirilmesi. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:13