Genel Bilgi
Kod | MAK107 |
Ad | Enerji Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OSMAN ÖZTUTAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. OSMAN ÖZTUTAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
; Sanayide enerji yönetimini kavrayabilme,türk sanayisinin yapısını tanıma,Bileşik ısı-güç üretim sistemlerinin uygulamalarını kavrayabilme,Türkiye ve Dünyada genel enerji politikaları ile enerji yöneticisinin sahip olması gereken özelliklerinin neler olduğu amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Sanayide Enerji Yönetiminin ve Verimliliğini tanır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Enerji Yönetimi ders notları
Notlar
Kazanlarda Enerji Yönetimi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanayide enerji yönetimi tanımı ve enerji tasarrufunun önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Enerji Yönetim programı nasıl başlatılır açıklar |
ÖÇ03 | Enerji Yöneticisinin hangi özelliklere sahip olacağını açıklar. |
ÖÇ04 | Enerji Yöneticisinin görevleri nelerdir'i açıklar. |
ÖÇ05 | Enerji muhasebe sisteminin oluşturur. |
ÖÇ06 | Enerji izleme ve hedef oluşturmanın aşamalarını tanımlar. |
ÖÇ07 | Enerji Verimliliği ile ilgili rapor yazar. |
ÖÇ08 | Bir fabrikada enerji yönetimi organizasyon şeması ile bir kazan dairesinde tesbit edilen ve enerji tasarrufu sağlamaya yönelik genel bulguları açıklar. |
ÖÇ09 | Tüketilen enerji ile ilgili grafik olarak hazırlanan enerji-maliyet grafikleri yorumlar. |
ÖÇ10 | Dünyada uygulanan enerji tasarrufu örneklerini karşılaştırır. |
ÖÇ11 | Türkiyede ki enerji verimliliği kanununu özetler |
ÖÇ12 | Bileşik ısı-güç üretim sistemlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki bilgileri kazanmak. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel tasarım ile ilgili teknik resim okuyabilme ve uygulayabilme becerisi kazanır, makine parçaları tasarımı yapabilir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı ile ilgili ölçme ve kontrol yöntemleri ile ilgili bilgi sahibidir ve ölçme/kontrol aletlerini kullanabilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İmalat yöntemleri hakkında bilgi sahibidir ve üretilmesi istenilen makine parçaları için uygun olan imalat yöntemini seçebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik uygulamalar kapsamında kullanılan malzemeleri ve genel özelliklerini bilir, imalat için malzeme seçimini yapabilir ve malzeme muayene yöntemleri ile ilgili bilgi sahibidir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine parçalarının imalatında kullanılan temel takım tezgahlarının rutin bakım ve onarım işlemlerini gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Enerji kaynakları hakkında bilgi sahibidir, sanayi için enerji yönetimi ve enerji tasarrufu uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı için gerekli olan bilişim ve simülasyon teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve bilgisayar destekli programları kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Otomatik kontrol sistemlerinde kullanılan hidrolik ve pnömatik sistem elemanlarını tanır ve temel düzeyde tasarımını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı ile ilgili temel aletlerin, üretim tezgahlarının ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kurallarını bilir, çevre koruma bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilir, takım içerisinde ve bağımsız olarak çalışabilme yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine alanında ve görev aldığı kuruluş içerisinde bulunan insanlar ile ilişkilerinde uyması gereken mesleki etik, sosyal sorumluluk ve etkili iletişim kurma tekniklerini bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanayide enerji yönetimi tanımı ve enerji tasarrufunun önemi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Enerji yönetim programı nasıl başlatılır | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Enerji yöneticisi hangi özelliklere sahip olmalı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Enerji Yöneticisinin görevleri nelerdir | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Enerji muhasebe sisteminin oluşturulması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Enerji izleme ve hedef oluşturmanın aşamaları nelerdir | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Rapor yazmanın amaçları nelerdir | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Literature review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Bir fabrikada enerji yönetimi organizasyon şeması ile bir kazan dairesinde tesbit edilen ve enerji tasarrufu sağlamaya yönelik genel bulgular | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tüketilen enerji ile ilgili grafik olarak hazırlanan enerji-maliyet ile ilgili yorumlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Dünyada uygulanan enerji tasarrufu örnekleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Dünyada uygulanan enerji tasarrufu politika örnekleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türkiyede ki enerji verimliliği kanunu özeti | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bileşik ısı-güç üretim sistemleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Üçlü Sistemler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literature review | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literature review | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |