Genel Bilgi
Kod | MK0035 |
Ad | Mathematical Softwares in Mechanical Engineering |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KERİMCAN ÇELEBİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öncelikle öğrencilerin Mathematica programlamasını daha iyi anlamalarına ve sunduğu olanaklardan faydalanmalarına yardımcı olur. İkinci olarak, özellikle önemsiz olmayan hesaplamaların / araştırmaların programlamaya eşlik etmesi gereken projelerde yararlı olan bir "deneysel programlama" aracı olarak kullanılabilir.
Dersin İçeriği
Giriş Temel İşlemler Listeler, Kurallar, Örüntü ve Fonksiyonlar Listelerdeki İşlevler Fonksiyonel Programlama Verimli Programlar Yazma (Bazı Teknikler ve Uygulamalar)
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim üyesi notları
Notlar
Öğretim üyesi notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Prosedürel ve fonksiyonel programlamanın temellerini kavrayabilme |
ÖÇ02 | Mathematica veri türlerine ve yapısına hakim olmak; |
ÖÇ03 | Mathematica dillerinde temel kodlar kullanılarak çözülebilecek ve görselleştirilebilecek basit mühendislik problemleri oluşturabilmek; |
ÖÇ04 | Sonraki çalışmalarında Mathematica'da ileri düzey kodlamayı kullanmaya hazır olmak |
ÖÇ05 | Temel programlama tekniklerini ve paradigmalarını anlamak ve uygulamak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında literatür araştırması yapar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mathematica ve Wolfram Diline Giriş | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Çalışma ve verilerinizi yazma ve sunma | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Sayısal ve sembolik hesaplamalar | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Listeleri, karakter dizilerini, kuralları, kalıpları ve kalıp eşleşmesini listeler | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Farklı programlama paradigmaları | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | prosedürel, fonksiyonel ve kural tabanlı programlama | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Tekrar | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Grafik ve görüntü işleme | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Görüntü işleme uygulamaları | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Analiz ve diferansiyel denklemler uygulamaları | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Olasılık ve istatistik uygulamaları | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Kesin ve sayısal optimizasyon uygulamaları | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Doğrusal ve polinom cebiri uygulamaları | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Uygulamalar | Lecture Notes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |